מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משחקי ילדות – איזה כייף

תודה לנערה המקסימה
עם אימא לאה הנותנת כוח
איחוד המשפחה מסביב למשחקים בחגים

בתכנית הקשר הרב דורי שהתקיימה השנה בבית הספר איל בעכו, עסקנו השנה בנושא מרכז על משחקי הילדות של המשתתפים הותיקים בתכנית.

משחקי הילדות שלי סבבו סביב השולחן  או בחדר בחגים, עם אהבה רבה למשפחה ולמאכלים: דומינו, חבלים, מחבואים, תופסת, דמקה, שח-מט, סולמות וחבלים, לוטו-בינגו וקריאת ספרים.

משחק החבלים: שני ילדים אוחזים בקצה החבל ומגלגלים את החבל בתנועות סביביות ואחד צריך לקפוץ באמצע החבל בלי שהחבל יגע בו, ברגע שנגע בחבל יצא מהמשחק.

משחק דמקה

דמקה הוא משחק לוח שמשחקים בדרך כלל על לוח בן 64 (8 על 8) משבצות (הלוח שמשמש גם למשחק השחמט) – "דמקה ברזילאית" – או על לוח בן 100. (10 על 10) משבצות ("דמקה בינלאומית"). המשחק מיועד לשני שחקנים שלכל אחד מהם יש 12 אבני משחק בגרסת 64 המשבצות, או 20 אבני משחק בגרסת 100 המשבצות. לכל שחקן צבע משלו.

מטרת המשחק היא להוריד ("לאכול") את כל האבנים של היריב, או לחסום אותן, כלומר לא לאפשר ליריב לקיים מסע (צעד/מהלך). שחקן שנשאר ללא אבנים או ללא מסע אפשרי מוכרז כמפסיד. אופן המשחק הלוח מונח כך שהמשבצת הימנית ביותר בשורה הקרובה לכל שחקן תהיה לבנה (כמו במשחק השחמט), האבנים מונחות על המשבצות השחורות של הלוח וההתקדמות היא רק על משבצות אלה באלכסון. בתחילת המשחק אבני השחקן האחד מונחות בשלוש השורות הראשונות של הלוח ואילו אבני השחקן השני מונחות באותו אופן בצד שלו. לפי המוסכם, הלבן מבצע את המהלך הראשון, והשחור משיב עליו. שתי הפעולות גם יחד נחשבות כמסע אחד.

סיום המשחק המשחק יכול להסתיים בניצחון או בתיקו. ניצחון מושג אם מתקיים אחד מהבאים: לשחקן היריב לא נותרו כלל כלים על הלוח (אבנים או מלכים). השחקן היריב נכנע. לשחקן היריב אין אפשרות לבצע מהלך מאחר שכליו חסומים.

משחק חמש אבנים: זורקים חמש אבנים אחד באוויר ואוספים שניים ומנסים שוב זורקים אחד באוויר ומנסים לאסוף שלוש זורקים באוויר ומנסים ארבע שוב זורקים באוויר וזורקים חמש במידה והצלחת זכית.

חמש אבנים

תמונה 1

דוקים: לוקחים חבילת דוקים ומחזיקים ביד, מפזרים על הריצפה וצריכים לקחת אחד אחד בלי שיגעו אחד בשני ברגע שנוגעים המשחק עובר לחבר השני.

תמונה 2

מלחמה: קלפים,מחלקים את הקלפים לשניים המספר הגדול מנצח, בסוף למי שנגמר הקלפים מנצח.

המשחק 13 קלפים: צריכים לערבב את הקלפים ולחלק 13 קלפים לכל ילד והילד צריך לסדר את הקלפים למטה צריכים להשאיר שלושה קלפים הקלפים האלה צריכים להיות מלכה נסיך ומלך וכל השאר זה אס שתיים שלוש וכ"ו.

הזוית האישית

בתכנית הקשר הרב דורי שהתקיימה השנה בבית הספר איל בעכו, עסקנו השנה בנושא מרכז על משחקי הילדות של המשתתפים הותיקים בתכנית.

אסיה רבן:  משחקי הילדות שלי היו מלווים בשמחה ובאהבה רבה וכמובן לאחדות המשפחה.

מילון

קניידלה>צימס>>
כופתה במרק העוף / גזר מתוק

ציטוטים

”גדלתי בגלות“

הקשר הרב דורי