מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מרמת-רחל ועד קדרון

אני וסבי
סבי בעברו
זהו סיפורו של סבי, אביתר רוחין. סיפור זה מסכם בקצרה את 80 שנות חייו
נולדתי בקיבוץ רמת רחל ב- 10 לאפריל בשנת 1934. בביתי דיברו עברית בלבד ואני זוכר את הבית לטובה. כיאה לקיבוץ אכלנו בחדר אוכל וישנו בבתי ילדים. בתקופתי היה המאבק במנדט הבריטי להקמת מדינת ישראל. הורי היו חלוצים מהעלייה השלישית ב-1925. שם אבי היה יעקוב רוחין ושם אמי היה זהבה אלכסנדרוביץ'. היו לי אח ואחות. אחי הגדול, אמנון, נהרג במלחמת השחרור. ואחותי, מיכל, חיה בקיבוץ כינרת.
תמונה 1
 סבא כנער בן 12
הגעתי למושב קדרון ב- 1960 וקניתי את המשק.
במלחמת ששת הימים השתתפתי בכיבוש עזה, בחיל רגלים ובחטיבת גבעתי, גדוד 51. תוך כדי הסתערות נפצעתי מרסיס בגב  ביום הראשון ופינו אותי ל"אסף הרופא". מביתי זכורים לי סיפורים, שירי מולדת ושירי ילדים. למדתי בקיבוץ רמת רחל עד לכיתה ח'. את כיתות ט' ו-י' למדתי בגבעת ברנר ואת כיתות יא', יב' למדתי בביה"ס החקלאי מקווה ישראל. בילדותי יצאו הרבה לטיולים ופעולות בתנועת הנוער העובד והלומד. ושיחקנו חמש אבנים, קלס ושאר משחקי התקופה. את אשתי פגשתי ברמת רחל ושם גם התחתנו היה שמח מאוד בחתונה. רקדו ושרו לכבודנו.
אני פנסיונר העוסק מעט בחקלאות ולומד במכון אבשלום לימודי ארץ ישראל. בבעלותי סירה השוכנת במרינה ת"א ואני מפליג בה בזמני הפנוי. במשך חיי עסקתי במספר מקצועות. עבדתי לראשונה כרפתן בקיבוץ. לאחר מכן עסקתי בגידולי שדה בשטח של 5000 דונם באזור קיבוץ רבדים.
לאחר שעזבתי את הקיבוץ, הייתי קבלן לעבודות חקלאיות בטרקטורים ובקומביינים. היו לי כ-7 קומביינים בסופו של דבר והעסקתי עובדים. לאחר מכן, הפכתי להיות קבלן להנחת קווי מים בקטרים גדולים. אחר כך הקמתי חברת השקיה בטפטפות: "בר- רם". החברה עסקה ביצור ושיווק ברחבי העולם. בסופו של עניין מכרתי את החברה ויצאתי לפנסיה.
נולדו לי 3 ילדים. הבכורה הדס, האמצעי אמנון ובן הזקונים רם. כיום כולם נשואים עם ילדים. אני סבא ל-8 נכדים. הדס ורם גרים במושב קדרון ואמנון גר בקיבוץ נאות סמדר. בתקופה שגרתי בקיבוץ. רקדנו הרבה ריקודי עם ובשלב מסוים, הצטרפתי ללהקת ריקודים של מועצת פועלי ירושלים. הלהקה כללה כ-20 רקדנים. המדריכה הייתה רינה ניקובה, שהייתה מורה מפורסמת לריקודי בלט. היינו בחזרות פעמיים בשבוע בערב והיינו מופיעים באירועים של ההסתדרות ושל עיריית ירושלים ומופיעים במקומות שונים בארץ. אחד הדברים האהובים עלי ביותר הוא לשבת ולשיר שירי מולדת (שירי ארץ ישראל הישנה).
תמונה 2
גם היום אני לא מחמיץ אפשרות להשתתף בערבי שירה או באירועים דומים כמו פסטיבל ערד, הופעות בעין-גב וכיו"ב. אני אוהב התכנסויות משפחתיות עם הילדים והנכדים. ב- 10.4.14 יחול יום הולדתי ה-80. ילדיי החליטו לעשות סרט על שמונים שנות חיי. כיום נערכים צילומים באתרים שונים ואני מצפה שלאחר העריכה יישאר סרט לנכדי וניני.
הסרטון של גל ואביתר 

מילון

שרלה
ריקוד חסידי שרוקדים 4 זוגות עם תלבושות של דתיים חסידים ובעל תנועות ריקוד קבועות.

ציטוטים

”"במשך חיי עסקתי במספר מקצועות..."“

הקשר הרב דורי