מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מרים חיימוביץ כוכבת הצגות בילדותה

בתפקיד הנסיך בהצגה "שלגיה"
סבתא מדקלמת בהצגה
סבתא אהבה לשחק בהצגות בילדותה בבוקרשט שברומניה

שמי תמר חיימוביץ, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי ובחרתי בסבתא שלי, מרים חיימוביץ והזמנתי אותה להשתתף עמי בתכנית ולספר לי את סיפוריה. סבתא סיפרה לי על ילדותה והראתה לי את אלבום התמונות שלה.

סבתא שלי נולדה בשנת 1946 בעיר בוקרשט שברומניה. סבתא שלי, מרים חיימוביץ, היא בת יחידה. כשסבתא שלי התבגרה היא נישאה לסבא שלי ז"ל. סבתא שלי וסבא שלי ז"ל היו קרובי משפחה, זאת אומרת ההורים של סבתא שלי וההורים של סבא שלי היו אחים. הם עלו לישראל בשנת 1961, כשסבתא שלי הייתה בת נערה בת 15.

מסיפורי ילדותה של סבתי החוויה שעליה היא אוהבת לספר, חוויה שהייתה מאוד משמעותית עבודה היא כשרונה כשחקנית. היא השתתפה בהצגות ואירועים בבית הספר שלה.

סבתא מרים בילדותה (קיצונית משמאל) מדקלמת בהצגה

תמונה 1

 

היא הייתה ילדה מאוד עצמאית ודעתנית עם המון בטחון עצמי ולפעמים אפילו טענו שהיא ילדה חוצפנית.

סבתא שלי הייתה ממשפחה ששמרה על המסורת היהודית. היא לא חגגה בת מצווה במקום מפואר, זה לא היה נהוג בתקופה ההיא, אולם לאחר שהיא עברה את גיל 12, גיל המצוות היא היא החליטה שהיא כבר די התבגרה ויכולה לצום.

בבית הספר ובלימודים היא תמיד הצטיינה. בבית הייתה כבת יחידה די מפונקת, היא לא עשתה מטלות מיוחדות, כיוון שסבתא שלה גרה איתם יחד בבית כך שהיא בעיקר התרכזה בלימודים.

בתפקיד הנסיך בהצגה "שלגיה"

תמונה 2

 

הזוית האישית

תמר חיימוביץ: זו הייתה חוויה כיפית לראיין את סבתא שלי, להקשיב לה ולראות את תמונות ילדותה.

מילון

יהדות בוקרשט
בשנת 1930 מספרם של יהודי בוקרשט היה 69,885 והם היוו 10.93% מאוכלוסיית העיר. בשנת 1940 היו בבוקרשט כ-60,000 יהודים שסבלו רבות בגלל אנטישמיות ורדיפות השלטונות (ראו ערכים מורחבים מרד הלגיונרים, פרעות בוקרשט וה"רומניזציה"). בעיקר בשתי השכונות היהודיות, "וקרשט" ו"דודשט". ב-1956 נמנו בבוקרשט 43,000. במהלך השנים, יהודי בוקרשט, כמו יתר יהודי רומניה, עלו לישראל או היגרו לארצות אחרות וכיום מספר היהודים המקומיים בבוקרשט קטן מאוד, רובם קשישים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”היא השתתפה בהצגות ואירועים בבית הספר שלה.“

הקשר הרב דורי