מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא מריאנה גוטמן רופאה פסיכיאטרית

אני, סבתא מריאנה וחברים
בתמונה בהופעה שלנו ביום המשפחה
סבתא מריאנה

שמי אביעד גוטמן, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם עוד חברים שלי הקשבנו לסיפורה של סבתא שלי מריאנה ותעדתי את הסיפור.

סבתא מריאנה, נולדה בברלאד שברומניה, אימא שלה היא ניצולת שואה ואבא שלה היה במקצועו יהלומן ואיש עסקים. אבא של סבתא אברהם, נעצר בשל המשטר הקומוניסטי ומי שעזר לאימא שלה יוליה, היו שתי מטפלות. לסבתא יש אחות ששמה פאולה שהיא חברת נפש שלה.

כאשר אבא שלה חזר מהמעצר הוא ניהל חנות של ביגוד וכך שני ההורים שלה עבדו ביחד בחנות לפרנסת המשפחה. מגיל מאוד קטן היה לסבתא צורך להיות עם הסובבים אותה לתמוך ולעזור.

סבתא רצתה להתקבל ללימודים לתאטרון ולא הצליחה. במקום זאת היא התקבלה ללימודי רפואה. בגיל 21 סבתא התחתנה עם סבא שלי ברונו וכעבור שלוש שנים נולד בנם, הוא אבא שלי, אדי – הבן הבכור, הראשון והיחיד של סבתא וסבא שלי.

בשנת 1981, סבתא וסבא אבא וכל משפחתם עלו לארץ. ההסתגלות בארץ הייתה טובה,אבל היו בארץ קצת אתגרים: לימודים, חיי חברה, ועוד….

קריירת הדוגמנות של סבתא

סבתא הייתה דוגמנית הבית של חברת הבגדים פולגת במשך מספר שנים. סבתא דיגמנה גם לחברת בושם מפורסמת. במהלך שנותיה בארץ עבדה סבתא כרופאה פסיכיאטרית ובתחום זה היא עוסקת עד היום. סבתא עובדת בשנים אלה בבית החולים הפסיכיאטרי בנס ציונה ולפני מספר חודשים התחילה ללמוד לימודי המשך ברפואה לילדים ונוער.

המנהגים בבית הוריה של סבתא 

סבתא באה ממשפחה בעלת רקע דתי. סבה מצד אימא שלה היה רב ונספה בשואה כמו כן לסבא מצד האבא היה בית כנסת משלו ועל שמו. החגים היו מאוד משמעותיים עבור סבתי ומשפחתה והם נהגו לחגוג אותם כהלכתם.

שעות הפנאי

בשעות הפנאי, סבתא אוהבת לבלות עם חברות שלה ועם המשפחה. רוב הזמן סבתא בעבודה. היא אוהבת תאטרון ומוזיקה ובנוסף לכך, היא אוהבת ונוהגת לבשל ולהכין מטעמים מידי יום שישי עבורנו נכדיה האהובים.

הזוית האישית

ברכה לסבתא במפגש סיום תכנית

תמונה 1

מילון

תיאטרון
תיאטרון (מיוונית עתיקה: θέατρον) הוא ענף של אמנויות הבמה, שעניינו הצגת סיפורים (נרטיב) בפני קהל, בעזרת שילוב אמצעי תקשורת, כדיבור, תנועה, שפת גוף, מוזיקה, קול, תאורה, או מיצג חזותי (כדוגמת תפאורה או וידאו ארט) - למעשה, כל אחד מהאמצעים המקובלים באמנויות הבמה משמש בתיאטרון. הופעה על בימת-תיאטרון נקראת משחק

ציטוטים

”"אין דבר העומד בפני הרצון" “

הקשר הרב דורי