מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מרוב מיסים שמלתי כולה טלאים

פעילות קבוצתית במסגרת התכנית
סבתא ואני כותבות סיפור ילדות
תחפושת לפורים בשנות המיתון בכפר סבא

הכלכלי במדינת ישראל. המצב היה קשה, זו הייתה תקופה שכונתה מיתון. הוא נוצר בעקבות מדיניות הממשלה: "הפסקת הזרמת כספי השילומים מממשלת גרמניה וסיום פרויקטים מקיפים במשק".

שטר 5 לירות מתקופת המיתון
תמונה 1
התחפשתי ל"מיתון"
אני רוצה לשתף בחווית חג הפורים והתחפושת המיוחדת שבה בחרתי להתחפש באותה שנה. באותה שנה כשהגיע חג הפורים, התלבטתי למה להתחפש?
בסופו של דבר התחפשתי ל"מיתון". התחפושת הייתה למעשה שמלה אפורה של אמי ועליה תפרתי טלאים שונים. על כל טלאי כתבתי סוג של מס, לדוגמא: מס הכנסה, מס רכוש ארנונה ועוד… הוזמנתי לעלות לבמה. כשעליתי על הבמה להציג את התחפושת, אמרתי:
 
"מרוב מיסים שמלתי כולה טלאים".
העשרה:
כפר סבא, היא עיר במחוז מרכז בישראל. היא הוכרזה כעיר בשנת 1962. שטחה כ-14 קמ"ר, ובשנת 2011 התגוררו בה כ-93,273 תושבים על 30,543 בתי אב.‏ כפר סבא היא מרכז מנהל, מסחר, חינוך ושירותי רפואה של אזור דרום השרון, ויש בה מרכז תעשייה גדול.
מיתון: מיתון הוא מונח במקרו כלכלה שפירושו תקופה ארוכה יחסית של פעילות כלכלית מואטת בכלל המשק. מיתון בדרך כלל גורר עמו ירידות מחירים, צמצום של הייצור והמסחר וירידה בתעסוקה. אחת ההגדרות המקובלות של מיתון הינה צמיחה שלילית של המשק (היינו, צמצום בתוצר) בשני רבעונים רצופים (ראו להלן).
כל שהמיתון חמור יותר, כך ממדי התופעות גדלים, כיוון שפגיעה בחברה אחת או בענף אחד מתפשטים למגזרים אחרים של הכלכלה במה שקרוי "אפקט הדומינו".
תשע"ה, 2015

מילון

מיתון
לאחר תקופת צמיחה גדולה במשק הישראלי, נכנס המשק לתקופת שפל חסרת תקדים, שכונתה מיתון. המיתון נוצר בעקבות מדיניות כלכלית מרסנת של הממשלה, הפסקת הזרמת כספי השילומים מממשלת גרמניה, וסיום פרויקטים מקיפים במשק.

ציטוטים

”אני שמחה על ההזדמנות לשבת עם נכדתי ולחלוק איתה חוויות מהעבר“

הקשר הרב דורי