מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מקריית שמונה למגדל העמק ולחב"ד

סבתא שמחה ונכדתה חני
סבתא בצעירותה
שם הכרתי את חסידות חב"ד, ומאז אנחנו בחב"ד.

סבתא של חנה דרעי מספרת,

שמי שמחה ושם משפחת נעוריי תמסוט. נולדתי בקרית שמונה בתאריך 19/11/1963 ג' כיסלו. למדתי בבתי ספר דתיים ביסודי ובתיכון. לאחר שסיימתי את לימודיי עבדתי בבנק, בקריית שמונה. וכך, יכולתי לעזור להוריי בפרנסת המשפחה.

בשנות הילדות שלי, אני זוכרת, שאבי פינחס ואימי מרסל, היו קונים בזמן המלחמות  ובמיוחד לקראת שבת הרבה ממתקים. אבי היה אוסף אז את כול ילדי השכונה וקורא איתם פסוקים ופרקי תהילים.

התחתנתי בשנת 1983 ושם משפחתי כיום קריספין. עברתי למגדל העמק, ושם הכרתי את חסידות חב"ד, ומאז אנחנו בחב"ד. נולדו לנו ששה ילדים ב"ה, ולעת אתה יש לנו עשרה נכדים מדהימים כ"י, שכולם הם בחב"ד.

המאכלים המיוחדים שעד היום אני מכינה הם מופלטה שאוכלים במימונה, קוסקוס ביתי. מצוות כיבוד הורים הייתה ונשארה  המצווה הכי חשובה.

ברכת הרבי

ברכת הרבי מלווה אותנו תמיד, היה זה בשנת תשנ"ב, כשהייתי בתחילת ההריון החמישי לא הרגשתי טוב. הרופא הורה לי להיות בשכיבה מוחלטת במיטה. סבא רכש קודם לכן, כרטיס טיסה לרבי והוא התכוון לנסוע. קצת חששתי ממצבי והחלטתי לכתוב מכתב בקשת ברכה מהרבי  להריון קל ושהכול ילך כשורה. ואכן, לאחר זמן מה, קיבלתי מכתב מהרבי עם ברכה שיהיה הריון קל ולידה קלה. לאחר קבלת המכתב ביקרתי אצל הרופא ולאחר בדיקות יסודיות ומקיפות, הרופא אמר לנו, שב"ה הכול בסדר ואין מה לחשוש.

סבא, אכן, נסע לרבי, והוא קיבל מהרבי שמונה דולרים. בעצם באותה תקופה הייתי עם ארבעה ילדים וילד חמישי שעדיין טרם נולד. אלא, שהרבי צפה שיהיו לנו שישה ילדים ויחד עם ההורים, אנחנו נהיה שמונה. כמה מדהים, דולר אחד לכל אחד מבני המשפחה, מה, שבאמת היה בסופו של דבר.

ואכן, בחודש התשיעי נולד לנו בן, בשעה טובה, בזכות ברכת הרבי וקראנו לו מנחם מענדל. לאחר מכן, שלחתי מכתב תודה לרבי על הברכות והודעתי לרבי את נתינת השם לילד הנולד "מנחם מענדל". קבלתי גם מכתב ברכה מהרבי להולדת הבן.

הזוית האישית

חנה: תודה לך סבתא שהקדשת מזמנך היקר לספר לי את סיפורך. מאחלת לך הרבה בריאות ושמחה.

מילון

חסידות חב"ד
חסידות חב"ד ליובאוויטש היא חצר חסידית, ממשיכתה של שושלת חב"ד שנוסדה על ידי רבי שניאור זלמן מלאדי בשלהי המאה ה-18 במזרח אירופה. בשנת ה'תקע"ג עבר בנו רבי דובער שניאורי לעיירה לובביץ', שממנה פעלו רוב אדמו"רי חב"ד ועל שמה נקראה החצר.

ציטוטים

”מצוות כיבוד הורים הייתה ונשארה המצווה הכי חשובה בשבילי.“

הקשר הרב דורי