מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מקירגיסטן לרחבי העולם

סבא צביקה והנכדה רוני אורבך
סבא בן ארבע בפולין
סבא שלי צביקה

סבא נולד בקירגיסטן בשנת 1945. להורים פולנים שברחו לשם בזמן מלחמת העולם השנייה. לאחר המלחמה הם חזרו לפולין
בתמונה סבא שלי בן ארבע  
תמונה 1
 
בשנת 1950 עלה סבא לארץ עם הוריו באנייה "גלילה".ברדתם מהאוניה הם נשלחו למעברת "מחנה ישראל" שליד לוד. לאחר מספר חודשים הם שכרו דירת חצי חדר ליד מגדל השעון ביפו. שם הם גרו כחצי שנה. בתיכון למד בעירוני י' (אליאנס) שברמת אביב. סבא היה מאוד פעיל בתנועת הנוער "השומר הצעיר".את ילדותו עשה סבא בשכונת הדר יוסף שבתל אביב.
 
בית הספר היסודי שבו הוא למד היה: "דוד ילין". לאחר השירות בנח"ל עברו סבא צביקה וסבתא חסידה לקיבוץ "גבולות" שבצפון הנגב. סבא עבד בעבודות שונות:סבא וסבתא התחתנו בקיבוץ ואמא שלי סמדר נולדה שם. כשאמא שלי הייתה בת שנתיים הם עזבו את הקיבוץ ועברו לגור בתל אביב. 
 
סבא התחיל לעבוד כטרקטוריסט בסלילת כבישים. בשנת 1973 התחיל סבא לעבוד בחברת ibm שם עבד כשלושים שנה, בתפקידים שונים.בתקופה זאת גם למד. סבא וסבתא אוהבים מאוד לטייל בעולם. התמונות כאן הן מאלסקה שבארצות הברית. לא כל כך קר, כי הם נסעו ביולי-אוגוסט.
תמונה 2 
דנמרק לגו-לנדפארק שלם שכולו בנוי מאבני לגו. הולנד אמסטרדם ליד התעלות.
תמונה 3 
פרו השאמאן מברך את סבאמאצ'ו פיצ'ו העיר של האינקה שחיו באזור בין המאות ה – 12 ל- 16.  סבא פגש רועה בדרך.
תמונה 4

 בתמונה שבט ה- "מורסי".שבט ה-"קארו"
 
יפן סבא וסבתא בדרך לארוחת ערב יפנית מסורתית. דרום אתיופיה סבא וסבתא חזרו השנה מטיול באתיופיה ופגשו שם שבטים מוזרים.
 
תמונה 5 
סבא שלי גם מפסל. זה קיר הפסלים אצלו בבית,אבל יש לו עוד הרבה פסלים.לסבא וסבתא צביקה וחסידה שיזף יש 3 ילדים.
 
משוב על תכנית הקשר הרב דורי
רוני למדתי על סבא שהוא יצירתי ומעניין, למדתי סיפורים חדשים על ההיסטוריה של סבא ונהניתי מהעבודה.סבא צביקה למדתי שלרוני ידע רב בשימוש במחשב. היא סקרנית, משתפת פעולה בעבודה בצוות, אך יודעת לעמוד על שלה כשמשהו לא מוצא חן בעיניה. הייתה חוויה יוצאת מהכלל.
 
מורה מובילה מיטל בוסקילה 2001

מילון

חברת ibm
s או בקיצור ibm היא תאגיד רב-לאומי שמרכזו במדינת ניו יורק שבארצות הברית, המהווה אחת החברות הגדולות והוותיקות בעולם בתחום המחשבים, ובמשך שנים רבות הייתה הגדולה בתחום זה. החברה מכונה גם "הענק הכחול" (big blue) על שום גודלה וצבעו הכחול של הלוגו שלה. החברה עוסקת במגוון תחומי חומרה, תוכנה ושירותים: מעבדים, מערכות מחשב שלמות בגדלים שונים, ציוד היקפי, תווכה, תוכנות בסיסי נתונים, שרתי יישומים, כלי פיתוח, ייעוץ ועוד.

ציטוטים

”לאחר השירות בנח"ל עברו סבא צביקה וסבתא חסידה לקיבוץ "גבולות" שבצפון הנגב“

הקשר הרב דורי