מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא ולריה קישלב

אמילי וולריה כיום
ולריה מנגת עם המורה שלה על כינור
ילדותה של סבתא ולריה במולדובה

שמי אמילי ז'ורבל ואני רוצה לכם על סבתא שלי  ששמה ולריה קישלב.

סבתא ולריה נולדה ב -1 למאי 1948 במולדובה באוקניצה. ב1995 היא ומשפתחתה עברה לבלצס ושם היא התחילה ללכת לבית ספר מוזיקלי. כל שנה הוריה הזמינו את כל הכיתה שלה לביתם לכבוד יום הולדתה.

בביתה היו 2 חדרים גדולים ומסדרון. הם גרו בקומה השנייה. בביתה גרו 4 נפשות, היא אמה, אביה וסבתה. כאשר סבתא ולריה רצתה לשחק עם חבריה היא יצאה איתם לחורשה והם שיחקו ועשו הצגות להם ולשכנים שלהם. התחביבים שלה היו לקרוא ספר, לצייר ולנגן בכינור. היא ואביה עשו דמויות מביצים ליצירה. ולריה הלכה לחוג כינור, למורה שלה קראו אלכסנדר פודרביץ'. היא והמורה שלה היו מאוד קשורים, לולריה לא היה סבא ולכן אלכסנדר היה בשבילה כמו סבא. והיא ממש ממש אהבה אותו. היא ועוד שתי ילדות היו הבנות היחידות וכל השאר היום בנים.

לאחר שנים סבתא הקימה משפחה וילדה ב1975 ילדה יחידה בשם נטליה. נטליה הייתה הילדה היחידה במשפחה. כשסבתא ולריה יצאה לטייל עם ילדתה היא תמיד אמרה את המשפט ברוסית: "צפרדע מטיילת" כי יש סדרה שהילדה שלה ראתה. כאשר נטליה גדלה היא ילדה שני ילדים. דניאל בשנת 2002 ואמילי בשנת 2009.  היום היא מאוד אוהבת שנכדיה באים אליה, שהיא מכינה להם אוכל ורואה איתם סרטים וסדרות. היא אוהבת לשחק איתם במשחקים ולהכין איתם דברים שונים.

סבתא ולריה חיה במשפחה נהדרת עד היום, עם נכדים מקסימים ילדה מקסימה ובעל מדהים.

הזוית האישית

אמילי: אני וסבתא שלי מאוד נהנינו לעשות את העבודה, ללמוד דברים חדשים על העבר של סבתא וליהנות מזמן איכות שלי ושלה.

מילון

מולדובה
רפובליקת מולדובה היא מדינה במזרח אירופה, בין רומניה ואוקראינה.(ויקיפדיה)

ציטוטים

”כשולריה יצאה לטייל עם ילדתה היא תמיד אמרה את המשפט ברוסית: "צפרדע מטיילת" כי יש סדרה שהילדה של ולריה ראתה“

הקשר הרב דורי