מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מפעל חייו של יהודה בן עזרא

יהודה בן עזרה עם תומר ויואב
תמונה של יהודה בן עזרא
הדרך מפרס לארץ ישראל

יהודה בן עזרא נולד בשנת 1952 בשם יה-יה, בן ראשון  אחרי שתי בנות באיראן (פרס) להורים מוסא ואירן. בגיל עשר, בשנת 1962, עלה לארץ והתמקם בהרצליה בשיכון דרום.

יהודה למד בבית הספר הדתי בר אילן בהרצליה וכשסיים עבר לתיכון הדתי על שם הרב מימון. בתיכון הוצע ליהודה לעבור קורס מדצי"ם – מדריכים צעירים, הוא עבר את הקורס והתחיל להדריך בני נוער בשיכון שביב, שהייתה אז שכונת מצוקה קשה מאוד, אבל יהודה מיד התאהב בתפקיד ובבני הנוער בשכונה וגם הם בו, "כשמדברים בגובה העיניים, אנשים הולכים אתך. והם הלכו איתי" הוא מסביר. יהודה הפך ליזם צעיר, הקים לבני הנוער שלו קבוצות ספורט, היה אוזן קשבת לכולם והתחבר מאוד גם עם ההורים.

שנה לאחר מכן יהודה התמנה  להיות מנהל בית הנוער (בעודו עדיין נער) זה היה תפקיד גדול וחשוב שעזר ליהודה להיות בקשר רציף ויומיומי עם בני הנוער שלו "מכאן (בית הנוער) בניתי, מכאן נבניתי, זכרתי לך חסד נעורי".

את שירותו הצבאי התחיל בגולני, אך בגלל פציעה הוא הועבר לשריון, חטיבה שבע.

אחרי השירות הצבאי יהודה חזר לעירייה בתור מדריך חבורות רחוב. "קיבלו אותי בזרועות פתוחות" מספר יהודה ומוסיף שעבד במקביל ללימודיו האקדמיים באוניברסיטה העברית בירושלים ובאוניברסיטת בר אילן. אחרי עבודתו בתור מדריך חבורות רחוב הוא חזר לנהל בית נוער, משם לפקח על בתי הנוער וככה לאט לאט התקדם.

במשך השנים יהודה התחתן והביא לעולם שלושה ילדים: הילה זוהר ואור. יהודה מאוד אוהב את המשפחה שלו ומאוד אוהב את הנכדים, מהילה ובן זוגה אורי שלושה נכדים: איתן יאיר ואייל, ומאור ובן זוגו ניר ושתי נכדות: פאלומה ופנאלופה.

יהודה תמיד זוכר את בני הנוער ומספר שיש לו קשר מעולה עם בני נוער מאז ומעולם אבל במיוחד אחריי שהיה ראש אגף תנו"ס- תרבות נוער וספורט. שנים רבות השם יהודה בן עזרא ואגף תנו"ס הלכו ביחד. כחלק מעבודתו במשך השנים יהודה הקים את מועדון הנוער הכוכב השמיני ואת מועצת הנוער העירונית, הוא תמיד קידם פרוייקטים למען הנוער וגם בתור מנכ"ל העירייה – תמיד היה מקדם בני נוער.

יהודה מאמין בערכים אמינות, נאמנות ומקצועיות. מקצועיות אפשר ללמוד, היא תכונה נרכשת, אבל אמינות ונאמנות אין לכל אחד.

בימים אלה, בגמלאות יהודה בעיקר מבלה עם הנכדים ונהנה עם המשפחה.

סרטון תיעוד אודות יהודה בן עזרא ומפעל חייו. הסרטון בהפקת "יומן הרצליה" – מרכזים קהילתיים הרצליה

הזוית האישית

תומר, יואב: המפגש עם יהודה והראיון אתו עזרו לנו לקבל פרספקטיבה שונה על החיים ועל עניינים כמו צבא, עבודה, הצלחה ועוד.

יהודה: יהודה נפגש במסגרת תכנית הקשר הרב דורי בשנת תשפ"א המתקיימת בעיר הרצליה ושיתף מקצת מקורות חייו.

הסיפור תועד במסגרת פרויקט "בעקבות מנהיגים חברתיים", פרויקט של קבוצת מועצת הנוער העירונית בהרצליה בשיתוף פעולה עם תכנית הקשר הרב דורי, התשפ"א. 

מילון

נאמנות
ערך מוסרי, שבבסיסו דבקות ומסירות לבני אדם ולערכי החברה והתרבות אליהם הם משתייכים.

ציטוטים

”אמינות, נאמנות ומקצועיות“

”כשמדברים בגובה העיניים, אנשים הולכים אתך. והם הלכו איתי“

הקשר הרב דורי