מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מפעל החסד "עת רחמים ורבקה" – חצור-הגלילית

רחמים ורבקה יוספי
אריזת מזון ב"עת רחמים ורבקה"
משפחת יוספי, החליטה להקים מפעל חסד שנקרא "עת רחמים ורבקה" לרווחת תושבי היישוב

מפעל החסד "עת רחמים ורבקה", ביישוב חצור-הגלילית, לזכר ההורים
 
ההורים שלי הם רבקה ורחמים יוספי ז"ל. היינו מגיעים הביתה עושים שעורי בית ועוזרים לאמא ואבא אם הם היו צריכים. פעם היו חיים קשים ביישוב חצור-הגלילית הכביש היה מלא אבנים והיו צריכים לקפוץ מעל האבנים , ולא הייתה תאורה ובכללי בלי חשמל והתקופה הייתה של מחבלים והיה קשה.
 
פעם היו מתקלחים 3 פעמים בשבוע ראשון, שלישי וחמישי בערב. לא היה מקרר היו קונים קוביות קרח ושמים את זה בתוך צידנית ושם היו שמים את הירקות והפירות. כדי לחמם את הבתים ולצורך בישול, היו משתמשים בנפט. הינו לוקחים פחי שמן גדולים, יורדים דרך ארוכה מהקצה העליון של חצור עד לקצה התחתון של חצור עם פחי השמן כדי למלא אותם בנפט ואז היינו צריכים לחזור את כל הדרך חזרה הביתה.
 
בימי הקיץ היינו עולים למחצבה של חצור-הגלילית, שנמצאת מעל הקבר של "חוני המעגל" כדי לקטוף סברס היינו שוטפים אותו ומוכרים וככה עזרנו להורים בכסף. אבא שלי עבד במחצבה במשך 40 שנה ונפצע בעבודה הוא אושפז במשך יום ונפטר לאחר מכן. הבית שלנו היה קטן והיינו הרבה אחים. בלילה היינו פותחים מיטות כבדות וישנים במיטה אחת כל הבנים ובמיטה אחרת כל הבנות ובבוקר סגרנו את המיטות כדי לא להפריע לאמא לשטוף.
רבקה יוספי

רבקה יוספי
משפחת יוספי, החליטה להקים מפעל חסד שנקרא "עת רחמים ורבקה" לרווחת תושבי היישוב
לזכרו של אבי שהיה עוזר רבות לעניים, החלטנו כל האחים להקים מפעל חסד שנקרא "עת רחמים" שעוזר לעניים בישוב חצור הגלילית. הבנו מקררים וציוד לאזכרות כגון: שולחנות וכיסאות, ובגלל שאבי נזקק לציוד רפואי שאז לא היה לאנשים, הוספנו ציוד רפואי כגון: כסאות גלגלים קביים מיטות מכשירי אנהלציה ועוד כדי שיעזרו לתושבי חצור. בהמשך גם תושבי חצור הגלילית נרתמו לעזרה ותרמו כסף והקמנו אולם שמחות לעניים ומרכז מזון שתורם ארגזי מזון לנזקקים במהלך החגים וחלוקת ירקות פעם בשבוע. "עת רחמים" פועל כבר  20 שנה לאחר שאימי נפטרה הוספנו גם את שמה למפעל החסד והוא נקרא היום "עת רחמים ורבקה".  
 
העשרה
חצור הגלילית: "חצור הגלילית היא מועצה מקומית במחוז הצפון בישראל. היא הוכרזה כמועצה מקומית בשנת 1956. המועצה שוכנת בגליל העליון צפונית-מזרחית לצפת וצפונית לראש פינה. כביש 90 עובר מזרחית ליישוב. מערבית ליישוב שוכן יער חצור בו נמצא, על פי המסורת, קברו של חוני המעגל". ויקיפדיה
 
תשע"ו, 2016

מילון

חצור הגלילית
חצור הגלילית היא מועצה מקומית במחוז הצפון בישראל. היא הוכרזה כמועצה מקומית בשנת 1956. המועצה שוכנת בגליל העליון צפונית-מזרחית לצפת וצפונית לראש פינה. כביש 90 עובר מזרחית ליישוב. מערבית ליישוב שוכן יער חצור בו נמצא, על פי המסורת, קברו של חוני המעגל.

מפעל חסד
ארגון מתנדבים ועזרה לנזקקים וחולים

ציטוטים

”אני מקווה להגיע למצב שלא יהיו יותר עניים בחצור הגלילית.“

הקשר הרב דורי