מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מפגש דורות

סבא עוזי והנכד דניאל במפגש הראשון
סבא עוזי והנכד דניאל בחצר בית הספר
סיפורים מן הילדות של סבי ודברים מעניינים שעשה בחייו

תאריך הלידה של סבי הוא 5/12/1951. השם של סבי הוא עוזי שינו את השם מאוזי לעוזי, קראו לו כך על שם סבא של אמא שלו. אבא שלו קורא לו אוזיקה בתור שם חיבה, שם המשפחה הוא שחף, השם שונה משטרליב לשחף. הוא היה שלם עם שינוי השם. משמעות השם בשבילם היא שהם אוהבים לטייל.

הוא גדל ברומניה עד גיל 12 בעיר וטרה דורנה, עיר יפה מוקפת נהרות הם היו עושים החלקה על הקרח בחורף כשהנהרות קפאו. ביום שישי אחד סבתא שלו שלחה אותו ואת אח שלו להתקלח בנהר כי לא היו מים זורמים בבתים ובאותו אירוע הוא נפל לנהר וטבע הוא נסחף למרחק של 300 מטר עד ששכנה שמעה את הצעקות נכנסה לנהר והצילה אותו.

הבית בו התגוררו היה מעץ, הייתה להם חצר גדולה עם רפת ופרות, סוסים והרבה תרנגולות חופשיות, בחצר צמחו המון עצי פרי. הם היו 4 נפשות במשפחה. היו בעיר שני בתי כנסת, אחד אזורי ואחד ראשי היתה בעיר גם צרכנייה ובית חולים. בילדותו הוא קיבל כדורגל ושיחק איתו הרבה. הוא קיבל את הכדור מאבא שלו הוא אהב כדורגל בזכות פלה (השחקן הכי טוב בעולם באותה תקופה)…

מקום העבודה הראשון בו עבד סבי היה ברכבת, אחרי הצבא הוא התחיל לעבוד ברכבת בתור עוזר נהג קטר, המקצוע נרכש בארץ. הוא בחר לעבוד ברכבת כי זה היה חלום ילדות שלו, הוא מאוד נהנה מהעבודה. הוא עסק 35 שנים במקצוע עד הפנסיה. הוא עדיין אוהב את הרכבת קורא על השינויים בכל הזדמנות שיש לו והוא מטייל בארץ עם הרכבת.

בילדות הוא שיחק כדורגל, כדורעף וכדורסל, הוא שיחק עם חברים בבית הספר וחברים אחרי בית הספר. הוא היה משחק כדורגל בנוער של הפועל חיפה, הפועל קרית חיים וגם במכבי מוצקין. גם היום מכירים את המשחקים האלה.

הוא הבן הכי קטן במשפחה היה לו אח אחד גדול, בתור הצעיר הוא  הרגיש ילד מפונק ואהוב. הוא לא קיבל יחס שונה מאח שלו.

את סבתי הוא הכיר בקריית חיים במועדון ריקודים, הם היו חברים חמש שנים ובגיל 22 הם התחתנו. הם התחתנו בשנת 1973, החתונה היתה באולם בקריית אתא היו הרבה תמונות מהחתונה. בשנת 1975 נולד בנם הבכור גיא, בשנת 1977 נולדה בתם מיה (אמא שלי). כשגיא נולד הוא היה בן 23 ומיה כשהוא היה בגיל 25.  לסבא שלי יש שישה נכדים: חמישה בנים ובת. יש קשר הדוק מאוד בין הנכדים אליו, ובכל יום שישי אנחנו אוכלים ארוחת שישי משפחתית שמלכדת אותנו מאד.

הזוית האישית

דניאל גליקמן מ תעד את סייפורו של סבא עוזי שחף במסגרת תכנית הקשר הרב דורי בבית הספר.

אני וסבא בתכנית הקשר הרב דורי

תמונה 1

מילון

ואטרה דורניי
ואטרה דוֹרְנֶיי עיר ואתר נופש וסקי בבוקובינה שבצפון רומניה, במחוז סוצ'אבה בעלת אוכלוסייה של 13,659 (2011) נפש. ואטרה דורניי הוכרזה כעיר בשנת 2000, והייתה לעיר החדשה והקטנה ביותר במחוז. העיר מפקחת על שלושה כפרים: ארגסטרו, רושו וטודירן. ויקיפדיה

ציטוטים

”אחרי הצבא הוא התחיל לעבוד ברכבת בתור עוזר נהג קטר...“

הקשר הרב דורי