מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מעשה טוב ושכר בצידו

חיים ודנה בתכנית הקשר הרב דורי
אני בצעירותי
מעשה שהיה: על כאב ברגל שחלף בעת מעשה טוב

בס״ד

שמי חיים מסנברג, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי. זהו סיפורי:

לפני כ 30 שנה חילקתי אוכל למשפחות מעוטות יכולת, במסגרת ארגון ״טל חיים״ שהיא עמותה שדואגת למשפחות מעוטות יכולת. כל שבוע, לרוב בימי חמישי, חילקתי אוכל עם המכונית שלי למשפחות שידן אינה משגת לקנות אוכל לשבת. באותם הימים סבלתי מכאבים ברגלי וגם צלעתי. עברתי טיפולי שונים כגון פיזיותרפיה, חשמל ועוד, אולם לא הוקל לי.

והנה באחד הימים בהם חילקתי אוכל, היה עליי להביא את האוכל למשפחה שגרה בקומה רביעית ללא מעלית. האוכל הכיל קרטון ירקות ופירות ואוכל מבושל. המשימה הזו הייתה קשה לי שכן כל האוכל היה כבד, לא ידעתי באותו רגע מה לעשות. התקשרתי בטלפון לאותה משפחה בקומה הרביעית וביקשתי האם יכולים לרדת ולקבל ממני את האוכל. ענתה לי אישה ואמרה לי שהיא לבד בבית והיא שוכבת במיטה לאחר ניתוח בראש. חשבתי – ׳מה אני עושה?׳. זה כבר היה עם רדת החשיכה.

באותו רגע עמדתי והתפללתי לקדוש ברוך הוא וביקשתי שיעזור לי להביא את האוכל למשפחה שזקוקה מאוד לאוכל. בעודני עומד ומתפלל לקדוש ברוך הוא, הרגשתי שהכאבים ברגל חלפו. ניסיתי להרים את קרטון הירקות ושאר האוכל – וראה זה פלא: אין כאבים ברגל וחזרתי להרגיש טוב. כמובן שהעליתי את כל האוכל אל בית המשפחה, ללא כאבים.

הרגשתי שהקדוש ברוך הוא נענה לבקשתי והרגשתי מצויין. והכאבים לא חזרו יותר.

(זו הפעם הראשונה שאני מספר את הסיפור)

לסיפורו של חיים מסנברג אודות אחיו ירחמיאל ז״ל לחצו כאן

לסיפורו של חיים מסנברג אודות אחיו יעקב ז״ל לחצו כאן

אחותו של חיים, נחמה לין (מסנברג), השתתפה אף היא בתכנית הקשר הרב דורי. לסיפורה לחצו כאן

הזוית האישית

חיים מסנברג השתתף בתכנית הקשר הרב דורי שנערכה בתשע״ט בבית הספר מית״ר בגני תקווה.

כתת הותיקים בתכנית הקשר הרב דורי

תמונה 1

מילון

עמותת טל חיים
"טל חיים" הוקמה כדי לעזור לאנשים במצוקה מכל המגזרים, מתוך הכרה שערבות הדדית הינה צורך קיומי פיזי של היחיד והקהילה. מאז 1986 העמותה תומכת מדי שנה במאות משפחות רב בעייתיות המופנות ע"י לשכות הרווחה העירוניות. סל מזון עתיר מוצרים מהווה את בסיס התמיכה. הסל הורכב ע"י תזונאית מעמותת "לקט ישראל". (מתוך אתר העמותה)

ציטוטים

”בעודני עומד ומתפלל לקב״ה הרגשתי שהכאבים ברגל חלפו“

הקשר הרב דורי