מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מעשה הגבורה של ירחמיאל מסנברג ז״ל

ירחמיאל מסנברג ז״ל
משפחת מסנברג הצעירה
ירחמיאל מסנברג ז״ל הציל את חברו מטביעה אך בעצמו לא ניצל

בס״ד

שמי חיים מסנברג, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי. ברצוני לספר על אחי ירמיאל ז״ל, אשר מצא את מותו בנסיבות טראגיות של מסירות נפש עילאית.

ירחמיאל היה אחי הבכור. בהיותו בן 15 ביקש לצאת למחנה עבודה במסגרת תנועת הנוער ״בני עקיבא״ על מנת לעזור בבציר הענבים בזכרון יעקב. הדבר היה בקיץ שנת 1938.  לאחר בקשות והפצרות רבות אל ההורים, הסכימו ההורים וניעתרו לבקשתו.  ירחמיאל היה נער עדין ואציל נפש, תלמיד מצטיין בלימודיו, אהוב על חבריו ועל כל מי שהכירו.

ירחמיאל מסנברג ז״ל בבני עקיבא

 

תמונה 1

והנה באחד הימים במסגרת מחנה העבודה, יצאו הנערים לרחוץ בים בחוף ״טנטורה״. בזמן שירחמיאל היה בחוף הים הוא שמע קול זועק: ״הצילו, הצילו!״. ירחמיאל ראה שחברו נקלע למערבולת ונכנס מיד למים על מנת להציל את חברו.

ירחמיאל הציל את חברו אולם את עצמו לא הציל והוא טבע בים, וגם גופתו צללה למעמקי הים. לרוע המזל, גם את גופתו לא הצליחו למשות מן המים. האבא שכר סוס ובמשך שבועיים רכב לאורך החוף על הסוס ובלילה ישן על החוף, בתקווה שהים יפלוט את גופת בנו, אולם הדבר לא קרה.

הייתי בן 4 כשזה קרה. עודני זוכר את זעקות השבר בבית.

יהיה זכרו ברוך.

לסיפורו של חיים מסנברג אודות מעשה טוב ששכרו בצידו לחצו כאן

לסיפורו של חיים מסנברג אודות אחיו יעקב ז״ל לחצו כאן

הזוית האישית

חיים מסנברג השתתף בתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר מית״ר שבגני תקווה, תשע״ט.

מילון

בני עקיבא
תנועת נוער ציונית-דתית בינלאומית, הדוגלת בערכי תורה ועבודה. בני עקיבא בישראל היא תנועת הנוער המרכזית של הציבור הדתי לאומי בישראל ותנועת הנוער השלישית בגודלה בישראל. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”ירחמיאל הציל את חברו אולם את עצמו לא הציל והוא טבע בים“

הקשר הרב דורי