מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מעלות הנה הגענו

אני וסבתי בגן חיות בחיפה.
אני, אחי, סבי וסבתי ביום ההולדת 8 שלי.
העלייה מרוסיה והדרך לעיר

סבתא שלי, מריה, מספרת:

"הכל התחיל בשנת 1993 בתאריך 14 למאי. עלינו על המטוס ההתרגשות הייתה בשמיים. סוף סוף אמרתי איזה כיף מגיעים לארץ שלנו ארץ של יהודים.

בחרנו בעיר "מעלות"

כשנחתנו  בשדה התעופה, פגשו אותנו הרבה נציגים שהיו אחראים לעליות מרוסיה, היחס היה חם ואוהב. פגשו אותנו עם הרבה שמחה, היינו המומים מכל מה שראינו שדה התעופה היה נקי וכל כך יפה. האחראים שוחחו עם כולנו וחילקו לנו את תעודות הזהות הכחולות. משם יצאנו לעבר המוניות כל משפחה בחרה לאיזו עיר תירצה לנסוע, משפחתי בחרה לנסוע למעלות בגלל דודי ז"ל שגר כאן.

הדרך הייתה ארוכה לא הצלחנו להירדם כל דרכנו הייתה מוארת בפנסים, הכל היה כל כך יפה. בסופו של דבר לקראת הבוקר הגענו למעלות, דודי פגש אותנו נשארנו ללון אצלנו עד שנמצא בית. בעלי וילדי הלכו לישון אך נשארתי סקרנית לגביי מעלות ולכן דודי לקח אותי לסיור בעיר. מאוד אהבתי את מעלות. מעלות היא עיר ירוקה, נקייה ויפה, עיירה קטנה שהיה בה כל מה שרק חלמנו עליו.

ישר החלטתי שאנחנו נשארים פה!

מעלות (ויקיפדיה)

תמונה 1

הזוית האישית

ניקול: כשראיינתי את סבתא שלי, מאוד נהניתי. למדתי מידע חדש שלא ידעתי והיה לי יותר זמן איכות עם סבתי.

סבתא מריה: לסיכום, אני אוהבת את העיר הזאת ואיפה שלא הייתי בישראל, לא משנה באיזה עיר ביקרתי אני תמיד חושבת שמעלות היא העיר הכי טובה."

מילון

מעלות
מַעֲלוֹת-תַרשִׁיחָא (בערבית: معالوت ترشيحا) היא עיר במחוז הצפון בישראל, קילומטרים ספורים מגבול ישראל-לבנון, 20 קילומטרים מזרחית לנהריה, 20 קילומטרים מערבית לצפת, 15 קילומטרים צפונית לכרמיאל. העיר שוכנת בגליל העליון בגובה של כ-600 מטרים מעל פני הים. מעלות-תרשיחא הוכרזה כעיר בשנת 1995. ראש העירייה הנוכחי הוא שלמה בוחבוט, המכהן בראש המועצה מאז שנת 1976.

ציטוטים

”"אני אוהבת את העיר הזאת. אני חושבת שמעלות היא העיר הכי טובה."“

הקשר הרב דורי