מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מעברה

זה הנכד שלי
ילדותי
ממעברה לקיבוץ ולעיר
מעברה
נולדתי באור יהודה שבתקופתי הייתה מעברה ובבוא השנים הפכה לעיר. שם ביליתי את ילדותי שזכורה מהמשחקים מהשכנות הטובה והיחד. כמו כן זכור לי הגן ובית הספר. כמו כן הסבתא העיראקית עם חכמת החיים שלה והמשפטים החכמים שליוו אותי. דוגמא: קוני סקוט ולכי אל ספי. כלומר: תהי שקטה ותלכי בטוח. זכור האוכל העיראקי לדוגמא: הקובה האדומה, סמבוסק וזנגולה.
קיבוץ
בתקופה יותר בוגרת הוריי החליטו להעביר אותי לקיבוץ השומר הצעיר שזו תנועת השומר הצעיר. שם ביליתי כמה שנים, זכורה לי המשפחה המאמצת, והבת מצווה.
התבגרות
ברגע שהגעתי לגיל ההתבגרות חשתי צורך להתחיל לדאוג להורי ולאחי הקטנים ולעזור להם. דוגמא: לעזור לאימי במטלות הבית, לעזור לאחי הקטנים בשיעורי בית. הרגשתי אחריות וצורך לעשות זאת ולשמש דוגמא לאחי היותר צעירים.
המסגרת שבה לומד נכדי
דניאל הגיע לבית ספר "אושא" בכיתה ב' את פניו קיבל צוות מדהים שהקשיב ותמך לאורך כל הדרך. דניאל מאושר בבית הספר הזה מהיחס ותמיד יש אוזן קשבת. דניאל מאוד מחובר למסורת שקיימת בבית ספר הזה, בין היתר יש גם את פרויקט הקשר הרב דורי  ולימוד מחשבים, שבו אני הסבתא שלו מעורבת. הינו בבית התפוצות שגם כך אני מרגישה מעורבת בבית הספר .תודה! לצוות המדהים ולעומדת בראש הצוות מנהלת בית הספר ולמחנכת של נכדי שעושים עבודה נאמנה ישר כח ה’ יברך אתכם.

מילון

מעברה
מַעְבָּרָה, מחנה עולים או יישוב קליטה, היה יישוב זמני, במדינת ישראל בשנות ה-50. את הרעיון להקים מעברות העלה לוי אשכול בעת ששימש כראש המחלקה להתיישבות של הסוכנות. המעברות הוקמו לרוב בשולי יישובים ותיקים או ביישובים ערביים נטושים, כדי לספק דיור לעולים שהגיעו בגל העלייה הגדול שלאחר קום המדינה.

ציטוטים

”ברגע שהגעתי לגיל ההתבגרות חשתי צורך להתחיל לדאוג להורי ולאחי הקטנים ולעזור להם. “

הקשר הרב דורי