מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מסע עם סבתי יהודית רז

סבתא ואני כתינוקת
סבתא בשיעורי הבלט
סבתי מספרת על ילדותה ואיך גדלה וחונכה

תשמי יהודית רז, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, זהו סיפורי:

בילדות שלי הייתי מאוד מאושרת. גדלתי בסביבה נחמדה, היו שם הרבה ילדים, את רוב זמני העברתי במשחקים מחוץ לבית באוויר הפתוח בסביבה השכונתית המאוד ידידותית. כשלא התאפשר לנו לשחק מחוץ לבית הינו מתאספים ומשחקים בתוך הבתים. בסופי שבוע היינו מבלים בבריכה או על שפת הנהר עם חברים והמשפחות או שהינו מטיילים בשדרה הראשית של עירנו ועוצרים לאכול גלידה.

בשאר הזמן הינו מבלים בקריאת ספרים ובשמיעת מוזיקה ברדיו או מתקליטים (לא הייתה לנו טלוויזיה). בזמני שודרו ברדיו תוכניות חינוכיות לילדים. בגיל שמונה עברנו לעיר אחרת שם המשכתי את לימודי בבית הספר היסודי ואחר כך בתיכון. בילדותי ובנעוריי אהבתי להתעסק בגינון: שתלתי עצים, פרחים וירקות.

חינוך

בבית הספר היסודי השתתפתי בחוגים שונים כמו בלט וריקודי עם והתחלתי ללמוד נגינה בפסנתר. בתיכון השתתפתי בתחרויות מקומיות והגעתי גם לשלב ארצי בתחרויות בכימיה ומתמטיקה. כמו כן מאוד נהניתי מחוג התיאטרון, לשחק שחמט ולהשתתף בתחרויות של כדור עף עם הקבוצה של בית הספר. אחרי שסיימתי את לימודי בתיכון בגיל 17 התקבלתי ללימודי הרפואה ועזבתי את הבית לעיר האוניברסיטאית המרוחקת מאזור מגורי. סיימתי בהצלחה את לימודי הרפואה וכעבור כשנה עליתי לארץ.

בילדותי

תמונה 1

תרבות

את האהבה לתרבות שאבתי מההורים שלי. הם הדריכו אותי בהבנת המוזיקה הקלאסית ושמענו ביחד המון יצירות מוזיקאליות מסוגים שונים כמו קונצרטים, סימפוניות מוזיקת קאמרי ואת רוב האופרות והאופרטות המפורסמות. אפילו לקחו אותי להצגות תיאטרון ואופרה כבר מגיל צעיר. במקביל ללימודיי בבית הספר הלכתי גם לבית ספר למוזיקה, שם העשרתי את הידע המוזיקלי שלי. אהבתי לתרבות המשיכה גם בשנות לימודיי האוניברסיטאיים ועד עצם היום הזה.

הזוית האישית

יהודית: התברכתי בנכדים מקסימים. למזלי ביליתי בקרבתם שעות אין ספור וניתנה לי ההזדמנות לחשוף אותם לעולם היצירות המוזיקליות תיאטרליות והמחול הקלסיות. העברנו המון שעות בקריאת ספרים ומשחקים. נהניתי מאוד ללכת איתם להצגות וסרטים. שמחתי לתרום להם את חלקי לחינוך התרבותי רחב ככל האפשר.

יובל: נהניתי מאוד לשמוע על סיפוריה של סבתא ולבלות יחד איתה בזמן שהיא מספרת.

מילון

סימפוניה
יצירה מוזיקלית לתזמורת המבוססת על ארבעה פרקים

אפרטות
האופרטה היא סוג של אמנות במה הדומה לאופרה

ציטוטים

”כשאת צוחקת כולם צוחקים איתך, כשאת בוכה את בוכה לבד“

הקשר הרב דורי