מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מסע מסביב לעולם בעקבות סבא

המשפחה מתחילה את הטיול הראשון מבין רבים
המשפחה חוזרת לשורשים שבפילדלפיה, ההתחלה
סבא עמירם ומשפחתו עברו במהלך חייהם תחנות רבות בארץ ובעולם. איתמר שאוהב לטייל בעולם, ביקש לצאת למסע סביב העולם בעקבות הסבא.

סבא נולד בתל אביב, בשנת 1948. גדל בבית ברחוב הכובשים, ליד הים והלך לגן ילדים ברחוב יונה הנביא. בהמשך, המשפחה עברה לרחוב לוייד ג'ורג' וסבא למד בבית הספר יהודה הלוי ותיכון עירוני א', בתל אביב. סבא הצטרף לצופים בכיתה ח' ובמסגרת זו התנדב לגרעין נח"ל שבמסגרתו הלך לצה"ל.

במסגרת הצופים, סבא הכיר את סבתא ציפי, והם התחתנו אחרי הצבא. סבא וסבתא גרו לאחר הנישואים בתל אביב ולאחר שנולד הבן הבכור, ערן אבא של איתמר, עברו להרצליה ושם סבא חי  עד היום.

אחרי הצבא, התחיל סבא בלימודים אקדמאיים, באוניברסיטת תל אביב, שם למד מתמטיקה ומנהל עסקים. סבא התחיל לעבוד במחשבים במשרד הדואר (לימים משרד התקשורת), במרכז המחשבים בפיתוח תוכנה.

בשנת 1979, החליטה המשפחה, סבתא וסבא עם ערן (אבא של איתמר) ודרור ז"ל  (דוד של איתמר), לנסוע לפילדלפיה בארה"ב, ללימודי הדוקטורט של סבא. המשפחה גרה בפילדלפיה 4 שנים ושם נולדה נטע, הדודה של איתמר.

באחד הטיולים של איתמר בארה"ב, איתמר נסע יחד עם אימא ואבא לביקור בפילדלפיה כדי לראות איפה הם גרו. התמונות מראות לכם את הבית כפי שנראה ב- 1980 ואיך הוא נראה 35 שנים אחר כך. איתמר וסבא חזרו לפילדלפיה לביקור נוסף במטרה לראות משחק פוטבול אמריקאי של הקבוצה מפילדלפיה בשם האיגלס.

אבא ערן (1980) ואיתמר ואבא (2017) לפני הבית בפילדלפיה

תמונה 1
    
תמונה 2

בשנת 1985, הצטרף סבא לחברת אמדוקס והתחיל בקריירה חובקת עולם. במסגרת העבודה באמדוקס, בשנת 1987, המשפחה (סבתא וסבא עם שלשת הילדים) נסעה לפאלו אלטו בעקבות העבודה של סבא בחברת אמדוקס. המשפחה גרה בפאלו אלטו שנתיים, וערן, אבא של איתמר, הלך לתיכון. בתקופה זו פיתח ערן אבא של איתמר חיבה גדולה למשחק התפקידים "מבוכים ודרקונים". חיבה זו למשחקים עברה בתורשה לאיתמר, שמאוד אוהב משחקים מסוג זה.

במסגרת טיול משפחתי, לחגיגות יום ההולדת 70 של הסבא, נסעה המשפחה לביקור בפאלו אלטו. איתמר היה חלק מהטיול המשפחתי, שכלל נסיעת  טיול שורשים לפאלו אלטו כדי להראות לכל הנכדים (איתמר ועוד שניים) היכן גרה המשפחה, את התיכון שאליו הלך ערן אבא של איתמר ובית הספר היסודי אליו הלכה נטע הדודה של איתמר. התמונות מראות את הבית היום וכפי שהיה אז.

סבא עמירם, אבא ערן, איתמר ודודה נטע לפני הבית בפאלו אלטו

תמונה 3

 

בשנת 1989, במסגרת העבודה, המשפחה עברה מפאלו אלטו שבארה"ב למלבורן אוסטרליה. אחרי שנה במלבורן חלק מהמשפחה חזרה לארץ וערן והסבא נשארו לעוד כמה חודשים עד שערן האבא סיים את שנת הלימודים באוניברסיטה של מלבורן. בזמן השהות באוסטרליה המשפחה הרבתה בטיולים כולל טיול מיוחד של הסבא עם ערן לניו זילנד, וטיול לאזור האלמוגים שבאוקיאנוס השקט ליד אוסטרליה.

איתמר נסע עם הוריו לטיול לאוסטרליה בשנת 2013, כדי לחגוג לאבא יום הולדת 40. במסגרת הטיול איתמר ראה את הבית שבו גרה המשפחה. אבל יותר מעניין איתמר טייל ברחבי אוסטרליה וראה את הקואלות הפינגווינים ושאר הנופים המרשימים של אוסטרליה.

תמונה 4

סבא עמירם, סבתא ציפי והילדים לפני הבית במלבורן

תמונה 5

 

בשנת 2003, נסע סבא עם הדודה נטע לניו יורק במסגרת עבודתן באמדוקס כדי להיות המנהל של הפעילות בצפון אמריקה. הם גרו בניו יורק במנהטן בדירה בקומה 41. איתמר במסגרת טיול לארה"ב ביקר גם בניו יורק והלך לראות את הדירה. כמו כן, טייל באתרים מעניינים בעיר כמו גן החיות,  סנטרל פארק אמפייר סטייט ועוד. עם סבא איתמר הלך לביקור במצפה הכוכבים ומוזיאון הטבע שבעיר. האהבה לחלל ולכוכבי הלכת כבר התחילה אז. במהלך הביקור איתמר התמודד עם הפחד מנחשים והסכים ללכת לראות את הנחשים המוצגים במוזיאון.

המשפחה נסעה לטיולים רבים ברחבי העולם. אחד המיוחדים שבהם היה טיול לאי סיישל. הראשונים לטייל שם היו סבתא ציפי וסבא עמירם שאחרי כן החליטו לקחת את הילדים לטיול שם (ראה תמונה) ואחרי הרבה שנים סבא לקח את כל המשפחה (ילדים ונכדים) לטיול בסיישל (ראה תמונה ) כדי להראות לכולם איך נראה גן עדן ולחגוג את סיום לימודי התואר בפילוסופיה.

טיולים בסיישל 1997 ו- 2018

תמונה 6
  
תמונה 7

 

קישור למצגת שלנו באתר בית ספר "בין ההדרים"

הזוית האישית

אנחנו למדנו הרבה אחד על השני, למדנו על המורשת ועל הקמח שתופח (ויתפח), מתחילתה יעד לסופה של שושלת מל (קמח בלטבית זה מל) ואנחנו מודים לגילה יחיא ולילך פרץ המדהימות, שנתנו לנו את האפשרות ללמוד על השושלת.

מילון

חביבי
חבר נחמד ואהוב

ציטוטים

”חביבי, אם אתה רוצה להצליח במבחן, תזכור כמה זה 1+1=2“

הקשר הרב דורי