מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מסעותיו של סבא יעקב רוטשילד מסביב לעולם

סבא יעקב והנכדה נועם
תמונה משפחתית
לטייל עם סבא בעולם

למען האמת זיכרונותיי מבית סבא וסבתא מעטים מאחר והם שהו רוב הזמן בחול. במפגשי תכנית הקשר הרב דורי בה לקחתי חלק, תעדנו את הסיפורים במצגת. במצגת הזו אפרט את הזיכרונות שלי וסבא יספר לי דברים שקרו לו ולסבתא בחוץ לארץ.
תמונה 1 
זו אני, נועה…למען האמת זיכרונותיי מבית סבא וסבתא מעטים מאחר והם שהו רוב הזמן בחו"ל. 
 
תמונה 2 
זה אני, סבא של נועה (מבקר במנהרות הוייטקונג בוייטנאם). אני אספר לכם ולנועה על מגורינו ומסעותינו במקומות רבים ברחבי העולם וכל זאת בתמונות על אנשים והרבה צבע
 
תמונה 3 
ואלה סבא יעקב וסבתא שולה
 
חופשת סקי בצרפת בשנת  1999
המשפחה נסעה לחופשת סקי בצרפת. הייתי אז בת 3 אז אני לא זוכרת מזה הרבה דברים, אבל הדברים שאני זוכרת הם שסבא ועומר אחי הגדול היו ב"מושך תחת" שהעלה אותם למסלול הגלישה…אני זוכרת גם שאז "נפטרתי" מהמוצצים שלי ורציתי לקבור אותם בשלג אבל אמא ואבא לא הרשו.
 תמונה 4
 
חופשת קיץ בטורקיה בשנת 2000 2001
כמעט כל המשפחה נסעה לטורקיה. גלשנו שם על בננה ימית, ריחפנו במצנח ואכלנו כל הזמן גלידות, חופשי חופשי…היינו בבית מלון ליד החוף, אם המון בריכות ומגלשות מים ענקיות.
 
תמונה 5 
חופשות קצרות בבית סבא וסבתא בראשל"צ
 
בשנת 2006 ה-8.10 מלאו לסבא 70 שנה. כל המשפחה נסעה לבית של סבא וסבתא בראשון לציון וחגגנו לו ביחד, הבאנו לו בלונים, מתנות ועוגה טעימה.
 
תמונה 6 
חופשה בעין גדי בשנת 2006
סבא, סבתא, אמא ואני נסענו לים המלח לשבוע. ישנו בקיבוץ עין גדי וטילנו הרבה בסביבה. היינו בספא, בתוך ים המלח ובנחל דויד. נהנינו מאוד וביקרנו בפינת חי שיש בקיבוץ. הקיבוץ הוא בעצם שמורת טבע עם מגוון עצום של צמחים.
תמונה 7 
סבא מספר לי על המסעות שלו ושל סבתא. סבא וסבתא חיו בבלגיה מעל ל-20 שנה. פעם אחת המשפחה התאחדה שם ועשינו סקי ביחד.
 
דודתי דפנה ומשפחתה, גם הם גרים שם.
תמונה 8 
סבא וסבתא בקוריאה
  
תמונה 9
 
סבא וסבתא בוייטנאם עם לוחמי וייטקונג
 
תמונה 10 
סבא וסבתא בסינגפור עם חברות לעבודה
 תמונה 11
 
משוב על תכנית הקשר הרב דורי
תכנית הקשר הרב דורי תרמה לנו רבות למדנו לעבוד כצוות, ללמוד רבות אחד מהשני ולהפיק את המרב מתוכנות מחשב כמו פאור פוינט. בילינו זמן איכותי ביחד, בקיצור, היה לנו כיף…ואנחנו מודים למנחי הפרוייקט!    
 
תכנית הקשר הרב דורי 2007
מובילת התכנית אילת שחק

מילון

וייטקונג
וייטקונג (vc) - הכינוי האמריקני לארגון "החזית הלאומית לשחרור דרום וייטנאם" (nlf), שלחם יחד עם צפון וייטנאם נגד דרום וייטנאם והצבא האמריקני במהלך מלחמת וייטנאם, במטרה לאחד את וייטנאם בשלטון קומוניסטי. משמעות הביטוי "וייטקונג" בשפה הוייטנאמית - "קומוניסטים וייטנאמים".

ציטוטים

”בתכנית למדנו לעבוד כצוות, ללמוד רבות אחד מהשני ולהפיק את המרב מתוכנות מחשב “

הקשר הרב דורי