מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מנהל שדה התעופה של אל על באיסטנבול אברמיקו ז"ל

שירלי ובאיוש מתעדות
שירלי אלעזר
לזכרו של אברמיקו אלעזר ז"ל

לזכרו של אברמיקו אלעזר ז"ל ב- 1959 עלו שירלי ואחיה מפקיסטן ארצה. הם נשלחו לקיבוץ יד מרדכי כדי ללמוד עברית. שירלי סיימה ללמוד עברית ב-מאי 1960, עשתה מבחן באנגלית והתקבלה לעבודה באל על .

באל על הכרתי את בעלי אברהם (אברמיקו) אלעזר וב- 1964 נישאתי לו. נסענו לאפריקה לירח דבש אצל דוד שלי היינו אצלו חודש וחצי. ב- 1967 נולד לי בן ששמו ג'קי היום הוא נשוי ואב לשלושה ילדים . שנתיים אחרי שגקי נולד נולדה לי עוד בת ,ליאת. גם היא נשואה ויש לה ילדים. שני ילדי לומדים באל על שניהם דיילי אוויר אני יצאתי לפנסיה לפני שנתיים . בעלי גם עבד באל על 1978 שלחו אותנו לאינסטבול ושם הוא ניהל את שדה התעופה בתפקיד מנהל תחנה באל על. ב- 1980 הוא יצא משדה תעופה מהעבודה ונסע במכונית בכביש המהיר. שתי נשים ושני בחורים ירו לכיוונו 50 כדורים . הוא המשיך לנסוע עד שראשו נפל על ההגה וכך הוא מת. כל זה קרה כאשר הייתי עם הילדים בחופשה בארץ (ישראל).

סיפורו של אברמיקודף הבית מורשת אל-על

64313308557d5195830afb8.58662899.jpg

 


"בשנת 1960 עלתה ארצה בחורה צעירה ויפה מפקיסטן. שמה היה שירלי. היא התקבלה למחלקת שירות לנוסע ומבצעי קרקע באל על בראשותו של הרבי קוולר, מראשוני הדיילים באל על. בתקופה זו הכירה את אברהם (אברמיקו) אלעזר ז"ל אשר עבד במחלקת אלקטרוניקה. אברמיקו נולד בבולגריה ועלה לארץ בשנת 1949. לאחר שירותו הצבאי הצטרף לאל על. הם נישאו והביאו לעולם 2 ילדים: בן – יעקב (ג'קי) ובת – ליאת. חלום חייו של אברמיקו היה להיות דייל אויר. אך בשלב מסויים עבר לטרפיק כדייל קרקע/קצין תנועה. בשנת 1978 הוצב לאיסטנבול כמנהל תחנה, שם ייצג בגאווה את אל על וישראל במשך כשנתיים יחד עם בני משפחתו. בערב ה-2 בינואר 1980 קטעה יד מחבלים את חייו של אדם אהוב, שמח ואיש יקר. בסוף יום עבודתו בשדה התעופה של איסטנבול, עקבו אחריו 5 מחבלים והתנקשו בחייו כשהוא לבוש במדי אל על. יריות נורו לעבר השימשה הקדמית של רכבו ולא היה לו כל סיכוי להינצל. בן 41 היה במותו." יהי זכרו ברוך

אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר מודיעים בתל אביב במודל שיתוף פעולה מיוחד בין בית הספר לבין ארגון פעולות האיבה. תודתנו לצוות בית הספר ולתלמידים המקסימים, המקדישים לנו תשומת לב באהבה.

 

תמונה 1

מילון

דייל אוויר
דייל במטוס נוסעים, הוא איש צוות אוויר בחברת תעופה, הממונה על ביטחונם ורווחתם של הנוסעים, ועל מתן מידע ושירותים שונים להם.

ציטוטים

”שתי נשים ושני בחורים ירו לכיוונו 50 כדורים .“

” הוא המשיך לנסוע עד שראשו נפל על ההגה וכך הוא מת.“

הקשר הרב דורי