מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ממלכה טורקית מרוקאית

לידיה היום
ביה"ס אור החיים באשקלון בו למדה לידיה
חייה של לידיה

ברוכים הבאים להרפתקה שנקראת "החיים שלי". אני אשקלונית בשנות החמישים לחיי. נולדתי במרוקו ב-כח' באדר 1959. את שמי העניקה לי אימי, על שם ממלכה טורקית ששלטה בחלק מאסיה. שם המשפחה של נעוריי היה לוי, המזכיר את הלווים שהיו בבית המקדש. בלי קשר לשם, התנ"ך הוא ספר מאוד קרוב לליבי.

מבחינה משפחתית, אני האחות ה-4 מתוך שישה במשפחתי, דבר שלא היווה עבורי בעיה, שכן תמיד קיבלתי יחס שווה מהוריי, בדיוק כמו שאר האחים. אני נוהגת לבלות בימי ההולדת שלי בחיק המשפחה, ומעידה על עצמי שבתקופה האחרונה אני חווה לידה מחדש.

נולדתי במרוקו וגדלתי שם עד גיל 4 ולאחר מכן עליתי לארץ, בשנת 1963, לאשקלון. למרות שעבר זמן מאז, אני זוכרת בבירור את העלייה לארץ, בפרט את העלייה למטוס והשהות בו. כאשר נקלטתי בארץ, עברתי לדירה עם 2.5 חדרים, אך האהבה שקיבלתי רק מעצם היותי שייכת לקהילה היהודית הייתה שווה את הצפיפות הרבה.

רגע לפני שאני נכנסת לעשור השביעי בחיי, אשמח לשלוח אתכם למסע קסום בילדותי. אשתף אתכם בתקופה הקסומה שליוותה את שנות השישים, בה הילדים הקטנים נהגו לשיר שירי ילדות קצביים, שירים שנכדתי המתוקה שרה עד היום. אני וחבריי  נהגנו לשחק בחבל, לרדוף זה אחר זה במשחק התופסת וכמובן לשחק בכדור.

למדתי בגן ילדים אשר אין לי זיכרונות ממנו, בניגוד לבית הספר היסודי שלי "אור חיים" ממנו אני זוכרת חוויות טובות ומהנות. לאחר שהתבגרתי עברתי לתיכון "רוגוזין" באשקלון וגם שם מצאתי את עצמי והתחברתי לחברים חדשים. אוסיף ואספר תוך התרגשות טהורה על החברה המדהימה שליוותה אותי ותמכה בי, על החברים הטובים שעמדו לצידי ועל הגיבוש שליווה את חבריי. בכך ניתן להסביר את העובדה שאיני זוכרת אירוע מיוחד ומשמח מגיל ההתבגרות, שכן כל יום היה משמח ומלווה באושר אמיתי.

כשהתבגרתי  התחלתי לעבוד בבית חרושת לאריזה, מה שהיווה עבורי התחלה למורשת שלמה.

לאחר שצברתי קצת ניסיון, התחלתי לצעוד לעבר חלומי הנכסף – עזרה לזולת ונתינה לקהילה ולחברה. התחלתי ללמוד בבית ספר לאחיות, ולאחר שסיימתי את לימודיי בהצטיינות, החלטתי לעבוד לדאוג לבריאות הציבור כאחות, עבודה מלאת חיים ומשמעות.

למקרה שאתם לא יודעים, יש לי תחביבים רבים המאפיינים ומייחדים אותי, כך למשל אני חובבת אומנות ואוהבת מאוד לסרוג ולרקום תמונות.  בהזדמנות אחרת אספר לכם בהתרגשות על מסיבות וימי הולדת שגרמו לי לא פעם להתרגשות לבבית.

הזוית האישית

אנחנו אוריון ואסף נחשפנו במהלך התהליך הקסום אותו עבורנו לדמות מעוררת הערצה השראה ואמפתית המפגשים המסקרנים להפליא נתנו לנו פרספקטיבה חדשה לחיים גילינו שגם אישה בת כמעט שנה יכולה להיות בעלת שמחת חיים שלא נופלת מבני נוער ולפעמים גם עולה עליה נחשפנו לאישה מדהימה והשעות איתה היו מרתקות ומעניינות

מילון

לידיה
הייתה ממלכה במערב מרכז אסיה הקטנה, סמוך לעיר איזמיר בטורקיה של ימינו, אך בשיא התפשטותה שלטה על כל חלקה המערבי של אסיה הקטנה, מנהר קיזילאירמאק במזרח ועד לים האגאי במערב. המצאת המטבע בשנת 660 לפנה"ס לערך מיוחסת ללידיה, ולפי גרסה אחרת למלך קרויסוס אשר מלך עליה באמצע המאה ה-6 לפנה"ס.

ציטוטים

”חלומי הנכסף- עזרה לזולת ונתינה לקהילה ולחברה. "נכדתי חשובה לי מאוד" “

הקשר הרב דורי