מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מלחמת ששת הימים – הקדשה אישית מיצחק רבין

נופר וסבתא
ביקור בשטחים הכבושים אחרי ששת הימים
חוויה שהשאירה חותם עליי

התגייסתי לצה"ל בשנת 1966 והוצבתי במחלקת ארגון ותכנון של צה"ל בתפקיד שרטטת/גרפיקאית.

עד מהרה התקדמתי והפכתי להיות אחראית על המדור העובד עם ראש המחלקה שתפקידו היה לתכנן ולארגן את צה"ל בזמן שלום ומלחמה, ולכתוב את נוהלי החיילות והפיקודים לצבא. עם פריצת מלחמת ששת הימים הוצבתי במחלקת מבצעים ובה הייתי אחראית על  עדכון הדיווחים שהתקבלו על גבי מפות של מהלכי המלחמה בחדרים הנדרשים.

לא ידענו יום ולילה, ועם כל דיווח מוצלח שהועבר – גברה הערצתי לצה"ל !

עם סיום המלחמה והפקת הלקחים, הוציא צה"ל אלבום שכלל את כל סיפור מלחמת ששת הימים. האלבום מספר על צה"ל בלחימתו, מתאר את הגדולה במלחמות ישראל, ומשקף את מניעיה ואת תוצאותיה. מלחמה שעלתה על קודמותיה לא רק בהיקפה ובהישגיה, אלא גם במהותה והשיתוף המלא בין הכוחות בחזיתות השונות. צה"ל נלחם ללא הרף ובמשולב במלחמה מדברית, הררית, ימית ואווירית, פעולות יום ולילה בשריון וחיל רגליים, מחומות ירושלים עד לחרמון בצפון ושארם א-שייך בדרום. צה"ל הוא צבא העם, והעם כולו נלחם עם מפקדיו וחייליו המעולים שפועמת בהם שליחות האומה בארצה.

ולי היה "הכבוד" לשרת בצבא הזה!

יצחק רבין שהיה רמטכ"ל הניצחון, נבחר לשרת את המדינה כשגריר ישראל בארצות הברית בשנת 1968 ובתפקידו זה הרבה להרצות על המלחמה ולצורך זה הכינו עבורו שקפים עם מהלכי המלחמה וכל חומר להסברה. בהכנות אלה השתתפתי וקיבלתי הקדשה אישית ותודה מיצחק רבין.

הזוית האישית

ואני…אני עשיתי את מה שאהבתי – לשרת את המדינה ולהיות חלק מצבא מדינת ישראל!

מילון

כריזמאטי
משהו שהוא בעל קסם אישי

מלחמת ששת הימים
מלחמת ששת הימים הייתה מלחמה שנערכה מבוקר 5 ביוני עד ליל 10 ביוני 1967 (כ"ו באייר - ב' בסיוון ה'תשכ"ז), בין ישראל לבין מצרים, ירדן וסוריה, שנעזרו במדינות ערביות נוספות: עיראק, ערב הסעודית, לוב, סודאן, תוניסיה, מרוקו ואלג'יריה. המלחמה החלה במכה מקדימה ישראלית על חיל האוויר המצרי, לאחר תקופת המתנה מתוחה, שבה נעשו ניסיונות להימנע ממלחמה. במהלך המלחמה כבשה מדינת ישראל שטחים נרחבים בסיני, רצועת עזה, רמת הגולן, יהודה ושומרון ומזרח ירושלים. השטח הכולל שנכבש גדול פי שלושה משטחה של מדינת ישראל לפני המלחמה.

ציטוטים

”"אין דבר העומד בפני הרצון"“

הקשר הרב דורי