מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מלחמת ששת הימים המלחמה של אבלין אורן

בית ספרי
בית ספרי
מלחמת ששת הימים

שמי אבלין אורן סבתא של עומר. אני משתתפת עמו בתכנית הקשר הרב דורי.

 מלחמת ששת הימים שלי

אני זוכרת את מלחמת ששת הימים שהייתה בשנת 67, טוב מאוד. אני זוכרת שאימא שלי הייתה בהריון עם האח הכי קטן שלי ששמו רונן. היינו צריכים לחפור בור באדמה כי באותה תקופה לא היו מקלטים. היינו צריכים להוריד את אימא שלי שהייתה בהריון לבור, כי מאוד פחדנו, כשהיו הפגזות וגם בגלל שהיא הייתה צריכה ללדת כל רגע. אימא שלי ממש פחדה שיקרה משהו לתינוק ולה וכל הזמן אבא שלי היה מרגיע אותה.

באמצע המלחמה קרה עוד משהו שזכור לי טוב זה שלאחותי יפה נכנס ברזל לעין, בגלל שלשכן שלנו הייתה גדר מברזל ויום אחד היא דרכה על אחד הברזלים והוא עף לה לעין. בהתחלה חשבנו זה שום דבר ושזה יעבור לה תוך כמה ימים אבל אחותי לא הפסיקה לבכות כל היום וכל הלילה, אז אבא שלי לקח אותה ואותי בבוקר למחרת לבית חולים, שמה גילו שנקרעה לה הרשתית ואמרו לנו שהיא צריכה להיכנס לניתוח מהר.

יפה, אחותי ממש פחדה שיקרה לה משהוא בניתוח, אז אבא שלי ואני דיברנו איתה והסברנו לה שזה יעזרו לה לראות יותר טוב ושלא יכאב לה יותר אחרי זה. בזכות זה היא נכנסה לניתוח, כעבור כמה זמן היא יצאה מהניתוח להתאושש, אבל היא נשארה בבית החולים מאושפזת זמן רב אחרי המלחמה.

הזוית האישית

סבתא אבלין אורן: היה לי מאוד כיף לעבוד עם עומר לספר לו את הסיפורים שלי כדי שידע יותר על הילדות שלי.

מילון

מלחמת ששת הימים
מלחמת ששת הימים הייתה מלחמה שנערכה מבוקר 5 ביוני עד ליל 10 ביוני 1967 (כ"ו באייר - ב' בסיוון ה'תשכ"ז), בין ישראל לבין מצרים, ירדן וסוריה, שנעזרו במדינות ערביות נוספות: עיראק, לבנון, ערב הסעודית, לוב, סודאן, תוניסיה, מרוקו ואלג'יריה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אני זוכרת שאימא שלי הייתה בהריון עם האח הכי קטן שלי ששמו רונן“

הקשר הרב דורי