מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מלחמת ששת הימים – אירוע משמעותי בחיי

מתי ואור
אלה התמונות שלי מהילדות...
מכל עבר נשמעו קריאות כל הכבוד לצה"ל !

נולדתי בישראל, בעיר תל אביב בשנת 1940, אלה תמונות מהאלבום המשפחתי – ילדותי בתל אביב
  תמונה 1תמונה 2תמונה 3
אני בחרתי לספר על האירוע שהיה עבורי המשמעותי ביותר בחיי – מלחמת ששת הימים , השנה הייתה 1967, זה קרה לפני 47 שנים . זה כבר נקרא היסטוריה. המלחמה ארכה ששה ימים , ימים קשים וארוכים.
 
"מלחמת ששת הימים הייתה מלחמה שנערכה מבוקר 5 ביוני עד לליל 10 ביוני 1967, בין ישראל לבין מצרים, ירדן, סוריה ולבנון, שנעזרו במדינות ערביות נוספות: עיראק, ערב הסעודית, לוב, סודאן, תוניסיה, מרוקו ואלג'יריה.
המלחמה החלה במכה מקדימה ישראלית על חיל האוויר המצרי, לאחר תקופת המתנה מתוחה, שבה נעשו ניסיונות להימנע ממלחמה. במהלך המלחמה כבשה מדינת ישראל שטחים נרחבים בסיני, רצועת עזה, רמת הגולן, יהודה ושומרון ומזרח ירושלים. השטח הכולל שנכבש גדול פי שלושה משטחה של מדינת ישראל לפני המלחמה.
השלכות המלחמה בתחומי הפוליטיקה הפנימית של המדינות שהשתתפו בה, הגאוגרפיה המדינית, הכלכלה האזורית, הגאופוליטיקה ומהלך המלחמה הקרה היו מרחיקות לכת וממושכות." (מתוך ויקיפדיה)
חיילים בכותל ירושלים נכבשה
 
תמונה 4
אני הייתי מאוד צעירה אז, נשואה ואמא לילד בן 4 ובהריון עם ילד נוסף בדרך. בעלי גוייס כמילואימניק למלחמה, כולם גוייסו אז.  כך שהמתח היה כפול, דאגנו לילדים ודאגנו לבעלים בחזית. כל הזמן היינו צמודים לרדיו . אז עוד לא היה לי מכשיר טלוויזה . 
באחד הימים הודיע השדרן ברדיו, שהחיילים האמיצים שלנו כבשו את ירושלים. זה היה הרגע הכי מרגש. מבחוץ נשמעו צעקות שמחה. כל השכנים יצאו החוצה ומכל עבר נשמעו קריאות : "כל הכבוד לצה"ל".
זה היה אירוע משמעותי בחיי , מאז כל העולם שלי השתנה. השקפת העולם השתנתה ובאותו רגע חשבתי
שהילדים שלי, בעתיד כבר לא יצטרכו  לשרת יותר בצבא, לא יהיו עוד מלחמות בישראל. היינו מאוד נאיביים ובטוחים שזו המלחמה האחרונה. אבל לצערנו, המציאות הראתה דברים שונים והיו עוד מלחמות וגלגל ההיסטוריה ממשיך הלאה .
 
כולי תקווה שעוד יהיה אור בקצה המנהרה, אולי הנכדים שלי כבר לא יצטרכו לשרת בצבא ולהלחם במלחמות נוספות, הלוואי !

מילון

מלחמת ששת הימים
מלחמת ששת הימים הייתה מלחמה שנערכה מבוקר 5 ביוני עד לליל 10 ביוני 1967, בין ישראל לבין מצרים, ירדן, סוריה ולבנון, שנעזרו במדינות ערביות נוספות: עיראק, ערב הסעודית, לוב, סודאן, תוניסיה, מרוקו ואלג'יריה

ציטוטים

”יום בלי צחוק הוא יום מבוזבז“

הקשר הרב דורי