מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מלחמת סיני 1956 – הצל"ש של סבא

סבא ואני בביתו
הצל"ש של סבא
הקרב ברפיח 1956, במוצב 34

סבא התגייס לצבא בתאריך 17/08/1954. הוא התגייס לחיל הנדסה קרבית, עבר קורס מכי"ם בשבטה. קורס משק"ים בבה"ד 14 ( בחצור ). הוא היה בתפקיד חבלן, מתוקף תפקידו כחבלן הוא סופח לכוח גולני.
 
בשנת 1956במלחמת סיני, סבא השתתף בקרב, ברפיח, במוצב 34. כוח גולני היה צריך לפרוץ את גדר המוצב של האויב וסבא שלי בתור חבלן תפקידו היה לפרוץ את הגדר כדי שכח הלחימה יוכל להיכנס פנימה. סבא ועוד חבר מגדוד גולני, חייל בשם ויקטור מסיקה יצאו לפרוץ את הגדר, 15 מטר לפני הגדר חברו נפצע מאש האויב. סבא עזב אותו והמשיך ללכת לבד לכיוון הגדר כדי להניח "בונגלו טורפדו" (צינור נפץ). בתוך הגדר וכל זה תחת אש חיה מהאויב בצד השני.
בזמן זה סבא מקבל כדור בכתף ממכונת ירייה,  למרות זאת, הוא מצליח להדליק את הפתיל ולחזור אחורה כדי לא להיפצע מהפיצוץ, הוא חוזר לחברו וחובש אותו. בזמן הזה אירע הפיצוץ של הטורפדו והגדר נפרצה ואז הקצין של גולני רץ לסבא שלי והודה לו. סבא המשיך להילחם למרות הפציעה, הוא פרץ עם כוח גולני והם כבשו את המוצב של המצרים.
אחר כך הם חזרו אחורה ואספו את החבר הפצוע וחזרו למוצב.  שם במוצב, שמעו ברדיו על הכיבוש. על קרב זה סבא קיבל צל"ש מחיים בר לב-מפקד החטיבה.
 
העשרה
"שבטה היא אתר ארכאולוגי השוכן בין ניצנה לשדה בוקר שבנגב. שבטה הייתה מיושבת בין המאה ה-1 למאה ה-9, עת שכנה על דרך הבשמים העתיקה ולאחר מכן הייתה יישוב חקלאי. האתר הוא גן לאומי. בשנת 2005 הוכרזה שבטה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו ביחד עם חלוצה, עבדת וממשית, כחלק מדרך הבשמים". ויקיפדיה
 
תשע"ו   2016

מילון

שבטה
שבטה היא אתר ארכאולוגי השוכן בין ניצנה לשדה בוקר שבנגב. שבטה הייתה מיושבת בין המאה ה-1 למאה ה-9, עת שכנה על דרך הבשמים העתיקה ולאחר מכן הייתה יישוב חקלאי. האתר הוא גן לאומי. בשנת 2005 הוכרזה שבטה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו ביחד עם חלוצה, עבדת וממשית, כחלק מדרך הבשמים.

בונגלו טורפדו
צינור נפץ

ציטוטים

”בזמן זה סבא מקבל כדור בכתף ממכונת ירייה. “

”הוא מצליח להדליק את הפתיל ולחזור אחורה כדי לא להיפצע מהפיצוץ.“

”הוא חוזר לחברו וחובש אותו.“

הקשר הרב דורי