מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מלחמת לבנון השניה

אלירן וסבתא חנה ביום הולדתה ה-65
סבתא חנה בגיל 18 בשדרות הגעתון בנהריה
הפגיעה בבית סבתי בזמן המלחמה

סבתי חנה בר נולדה ב1955 בנהריה.

היא גדלה במושב עמוקה  כבת רביעית מתוך תשעה אחים.  ההורים של סבתי הגיעו מתימן כרווקים והתחתנו בנהריה .

סבתי אמרה שכל מלחמה גורמת לה תחושת פחד, מכיוון שחיילים נלחמים בה, והם יכולים לאבד את חייהם, והיא מפחדת על ביטחון המשפחות, כי זה מאוד חשוב לה. במלחמת לבנון השנייה סבתי פחדה, כי טילים התעופפו להם בשמים והם הרסו ופגעו בהרבה מקומות.

מלחמת לבנון השנייה התנהלה בין ישראל לחזבאללה בקיץ 2006 בלבנון ובצפון ישראל. המלחמה נפתחה בשם מבצע "שכר הולם" שלאחר מכן שונה לשם מבצע "שינוי כיוון", אולם לאחר סיומה נקבע שמה למלחמת לבנון השנייה. בלבנון מכונה המלחמה מלחמת 34 הימים או מלחמת יולי . המלחמה נמשכה 34 ימים, מ-12 ביולי (י"ז בתמוז) עד הפסקת האש ב-14 באוגוסט, אם כי כוחות צה"ל המשיכו לפעול בלבנון עד 1 באוקטובר 2006. ויקיפדיה

סבתא מספרת: "במלחמת לבנון השנייה הבית שלי נפגע מטיל קטיושה. וחזרנו מהר אל הבית מהמרכז, כי היינו אצל משפחה מארחת בהרצליה".  מי שעזר להם בזמן המלחמה היה משרד הביטחון, אשר העביר אותם לבתי מלון עד שביתם שופץ במשך כחצי שנה.

כבר מתחילת המלחמה החל חזבאללה בהפגזה מסיבית של העורף הישראלי, בעשרות רקטות מדגם גראד 122 מ"מ ("קטיושות"), על מנת לחפות על החטיפה. הרקטות פגעו ביישובי קו העימות כגון קריית שמונה ונהריה, אך הרחיקו גם עד צפת.

סבתא: "כל פעם שראיתי חדשות הראו את הקטיושות שנופלות לכול עבר, לא רחוק מהבית שלי. לראות את הבית והתכולה כשהכול שרוף זה גרם לי להרגיש עצב כבד"

כשהבית של סבתי נהרס היא לא עברה למקום אחר והיא לא ויתרה, בנותיה ומשפחתי עזרו לה לאסוף מזכרות מהבית, כמו למשל אלבומי תמונות, למקום בטוח.

הפגיעה בבית סבתי

תמונה 1

הזווית האישית

אלירן – הייתי רוצה לאחל לסבתא שלי המון בריאות ואריכות ימים, שתמיד תהיה גאה בי ובאחים שלי, ותזכה ליראות אותנו גדלים בריאים ומאושרים.

מילון

תכולה
הפירוש של המילה תכולה היא כל הדברים שיש בבית כגון מוצרי חשמל ודברים חשובים ויקרים .

ציטוטים

”"אין לי ארץ אחרת גם עם אדמתי בוערת" כשהבית של סבתי נהרס היא לא עברה למקום אחר והיא לא ויתרה “

הקשר הרב דורי