מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

דוד קולורדו במלחמת יום כיפור

זו הסכין שהשבוי המצרי ניסה לדקור את דוד.
זו תמונה מתקופת הצבא של דוד היה מפקד טנק
סבא כחייל במדינת ישראל

"כל חיל למען הפלוגה וכל הפלוגה למען החייל וכולם ביחד למען המדינה"

סבא דוד קולודרו, מורה נהיגה במקצועו, השתתף במלחמת יום כיפור. זהו המוטו של דוד כאשר שירת בצבא בתור מפקד וזה היה מוטו של כל המפקדים.

שלום, אנחנו עדי ברכה, רומי אברמוביץ ונועה יעקב והשנה  במסגרת המעורבות החברתית אנחנו משתתפות בתכנית ה"קשר הרב דורי" והחלטנו לספר את סיפורו של סבא של עדי דוד קולודרו.

לדוד יש שלושה ילדים ושבעה נכדים.

דוד נולד בשנת 1943 בתורכיה בעיר איזמיר. בשנת 1946, אביו, אמו, אחיו הבכור ודוד עלו לארץ. משפחתו התגוררה בבית עולים בכפר סבא וכעבור שנה עברו לכפר סבא הערבית, לאחר מכן התאספו שתי קבוצות של עולים מיוון ומתורכיה והקימו את מושב נווה ימין שממוקם בין כפר סבא לקלקיליה. משפחתו עבדה במושב בחקלאות וברפת.

כאשר דוד היה בן 17 עזב את המושב ועבר לגור בעיר הרצליה בשכונת ויצמן. כעבור זמן קצר התגייס לצבא לשריון ואף השתתף במלחמת ששת הימים בתור מפקד טנק באזור סיני.

בשנת 1972 התחתן עם ג’ני וכעבור שנה בשנת 1973 נולד בנם הבכור, בשנה זו השתתף דוד במלחמת יום כיפור.

מלחמת יום כיפורים

במלחמת יום כיפור דוד נשלח למלאים, הוא היה מפקד הטנק והם חטפו כמה מהמצריים, הם היו כולם בתוך הטנק ובדרך לכלא הם עשו עצירה קטנה כדי לשתות מים, בעצירה הזאת הם עשו טעות ושחררו לשבויים קצת את הידיים כדי שיכלו לשתות, אחד מהשבויים עשה את עצמו כאילו הוא הולך להתעלף כי לא שתה מספיק מים אז דוד בא להביא לו עוד כוס של מים וברגע שדוד התקרב לאותו שבוי, השבוי שלף סכין וניסה לדקור את דוד, ולמרבה המזל דוד ושאר החיילים היו מאוד ערניים ודוד לא נפגע.

באותה המלחמה דוד איבד שני חברים מהטנק שלו וכל שאר החיילים בטנק כולל דוד נפצעו קשה בעקבות פגז מצרי שחדר לטנק בזמן שהיה בו.

הזוית האישית

עדי ברכה, נועה יעקב, רומי אברמוביץ: מאוד נהננו לעשות את העבודה על דוד. במשך העבודה דיברנו עם דוד בזום וזה אפשר לנו להכיר אותו. היה לנו חשוב בתקופה הזאת של הקורונה, כאשר היו "בידודים וסגרים", לשמור איתו על קשר ולדבר איתו. למדנו עליו רבות, על סיפור חיים שלו, כמה ילדים יש לו?, מתי הוא נולד?, מאיפה הוא עלה?, במה הוא עובד? ועוד. הסתקרנו מאוד לשמוע על סיפור חלקו במלחמת יום כיפור – פרק בהסטוריה של מדינת ישראל.

מילון

Todo está bien
הכל בסדר

ציטוטים

”"כל חיל למען הפלוגה וכל הפלוגה למען החייל וכולם ביחד למען המדינה" “

הקשר הרב דורי