מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מלחמת יום כיפור

סבא וסבתא היום
סבא בתעלת סואץ
היום הרישון של המלחמה

שמי נגה, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבא וסבתא. סבתא שלי תמר קלימר, נולדה בשנת 1950 בחיפה. היא סיפרה לי את סיפור המשפחה ובחרנו להעלות את החוויות שלה ממלחמת יום כיפור.

הרקע לסיפור – מלחמת יום כיפור

"מלחמת יום הכיפורים פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפת קואליציה של צבאות מדינות ערביות כנגד ישראל, בהובלתן של סוריה ומצרים. המלחמה התרחשה בעיקר בסיני וברמת הגולן, ונמשכה עד 24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. חילופי אש נמשכו עד 26 באוקטובר בחזית המצרית בחצי האי סיני ועד 1974 בחזית הסורית ברמת הגולן".(ויקיפדיה)

היום הראשון של המלחמה

סבתא הייתה בת 23 בהריון ראשון עם דודה שלי רוני. סבי וסבתי גרו בחיפה. זה היה יום שבת יום כיפור. סבא היה בבית הכנסת וסבתא אצל ההורים שלה. סבא שלי הגיע לביתו וסיפר שיש מכוניות נוסעות ביום כיפור ולא ברור מה קורה.

הם יצאו החוצה ופגשו די הרבה אנשים, כשכולם מבינים שמשהו לא טוב קרה, אבל עדיין לא ידעו מה הדבר. בשעה שתיים בצהרים נשמעה אזעקה והתחילו שידורים ברדיו, שידורי חדשות שהודיעו על פתיחת המלחמה.

 

סבא גויס מייד לעבודה, כי סבא עבד כנהג אוטובוס, אז גייסו אותו מייד להסעת חיילים לחזית. סבתא הייתה מאוד מבוהלת וגם ההורים שלה.

 סבא בתעלת סואץ

תמונה 1

זאת היתה הטראומה הראשונה של מלחמת יום הכיפורים.

הזוית האישית

נגה בתכנית הקשר הרב דורי עם סבא וסבתא

תמונה 2

מילון

הזדמנות
תמיד יש הזדמנות שניה

ציטוטים

”דלת תמיד פתוחה ועם היא נסגרת אז ניפתח חלון“

הקשר הרב דורי