מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מלחמת יום הכיפורים

אני וסבתא היום
סבתא בשנת 1958 באיסטנבול בחדר
סבתא לא ידעה מה זה מלחמה

פורטונה בן חיים, לפני נישואיה נקראה פורטונה ביטון, נולדה בשנת 1942 בעיר איסטנבול שבטורקיה. בשנת 1961 עלתה עם משפחתה לארץ ישראל היא הייתה בת 19. היא ספרה לי במפגשי תכנית הקקשר הרב דורי  את סיפוריה.

מלחמה – מלחמת יום הכיפורים

סבתא מספרת שהיא לא ידעה מה זה מלחמה עד שהגיע לארץ וילדה את שתי הבנות שלה ופרצה מלחמת יום הכיפורים.

"מלחמת יום הכיפורים (נקראת גם מלחמת יום כיפור; "מלחמת אוקטובר" וגם – חַרְבּ רמצ'אן: "מלחמת רמדאן") פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפה של צבאות סוריה ומצרים על ישראל, ונמשכה עד 24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. חילופי אש נמשכו עד 26 באוקטובר בחזית המצרית בחצי האי סיני ועד 1974 בחזית הסורית ברמת הגולן.

סבתא בשנת 1958 באיסטנבול בחדר

תמונה 1

בר מצווה 

הבר מצווה הכי מאושרת של סבתא הייתה הבר מצווה של אשר (הבן שלה) ושל ירדן (הנכד שלה).

בר מצווה (ויקיפדיה): "בר מצווה הוא כינוי ליום ההולדת ה-13 של נער לפי המסורת היהודית, וכן כינוי לנער עצמו שהגיע לגיל 13 (משמעות המילה הארמית "בר" היא "בן"). יום ההולדת מציין את המעבר לבגרות, כחובה לקיים את מצוות הדת. גיל קבלת המצוות של הנער גבוה בשנה אחת מהגיל שבו מגיעה נערה לעול מצוות ("בת מצווה")".

תשע"ו

מילון

בר מצווה
בר מצווה הוא כינוי ליום ההולדת ה-13 של נער לפי המסורת היהודית, וכן כינוי לנער עצמו שהגיע לגיל 13 (משמעות המילה הארמית "בר" היא "בן"). יום ההולדת מציין את המעבר לבגרות, כחובה לקיים את מצוות הדת. גיל קבלת המצוות של הנער גבוה בשנה אחת מהגיל שבו מגיעה נערה לעול מצוות ("בת מצווה").

מלחמת יום הכיפורים
מלחמת יום הכיפורים (נקראת גם מלחמת יום כיפור; בערבית: ??? ?????, תעתיק: חַרְבּ תִּשְרִין או ??? ?????? – חַרְב אכתובר: "מלחמת אוקטובר" וגם ??? ????? – חַרְבּ רמצ'אן: "מלחמת רמדאן") פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפה של צבאות סוריה ומצרים על ישראל, ונמשכה עד 24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. חילופי אש נמשכו עד 26 באוקטובר בחזית המצרית בחצי האי סיני ועד 1974 בחזית הסורית ברמת הגולן.‏[

posisa?
מה שלומך

ציטוטים

”יא ורומיו“

הקשר הרב דורי