מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מלחמת יום הכיפורים

אני וסבי מחליקים על הקרח
סבי מחליק על הקרח
תחנות משמעותיות בחיי סבי גדעון

שמי גדעון רותם, נולדתי בחיפה בשנת 1952. לאמי קראו נעמי, לאבי קראו ישראל ולאחי הקטן רמי.

התחנכתי בבית הספר היסודי "מפלסים", ובבית הספר התיכון בקרית חיים. גדלתי בחיפה, ולבסוף עברתי לקריית חיים . אהבתי לשחק כדורגל כדורסל ומחבואים. התגייסתי לצה"ל. לחייל השריון ב 7.2.70 והתחלתי טירונות בעיר רפיח שברצועת עזה. עברתי קורס מפקדי טנקים, ועם פרוץ מלחמת יום הכיפורים ב-6 באוקטובר 1973,  נלחמתי בתור מפקד טנק מול הסורים ברמת הגולן.

אני וסבתא עדנה  התחתנו ב-7.8.1981 בחיפה באולם האירועים "בית המהנדס", ותאריך חתונתי שונה, עקב אי הגעת התזמורת, שלא כמו היום, לא היה דיג'יי והתזמורת הייתה חשובה.

למדתי תואר ראשון B.A כללי באוניברסיטת חיפה.

עבדתי כשלושה חודשים במפעל ליצור תריסים, ולאחר מכן עברתי לעבוד ב"חברת חשמל" ושם עבדתי במשך ארבעים וחמש שנה עד יציאתי לפנסיה. התחתנתי עם סבתא עדנה, שנולדה בשנת 1953.בני עידן נולד בשנת 1985 וכיום הוא גר בכפר יחזקאל, עם אישתו ושתי בנותיו. בני השני  אבירן, נולד בשנת 1990 וכיום הוא גר בניר דוד עם חברתו. ביתי מיטל נולדה בשנת 1982 והיום היא גרה בגבעת אלה, ביחד עם נכדיי שקד אופיר ויואב.

תחביבי הם: טיולים, הליכות וטיסות לחו"ל .ואני אוהב לבלות את שעות הפנאי בהליכות, עבודה בגינה, בילוי עם הנכדים ותכנון טיולים עתידיים בחו"ל.

סבא מספר על מכתב משמעותי

התגייסתי לצה"ל לחייל השריון ב 7.2.70 והתחלתי טירונות בעיר רפיח שברצועת עזה. הטירונות נמשכה בין שלושה לארבעה חודשים, ומאחר ולא היו אז אמצעי תקשורת כמו שיש היום, החיילים יכלו לתקשר בעזרת טלפון ציבורי, להורים ולמשפחה. חיילים רבים העדיפו לשלוח מכתבים, בשל עומס התורים והבעיות בטלפון. אני זוכר שאחת לחודש, הייתי שולח מכתב להוריי, ומספר להם מה אתי, איך אני מרגיש, ולפעמים גם הייתי מבקש שיישלחו לי חבילה. עברתי קורס מפקדיי טנקים, ועם פרוץ מלחמת יום הכיפורים ב-6 באוקטובר 1973, נלחמתי בתור מפקד טנק מול הסורים ברמת הגולן. מאחר ולא היה ניתן ליצור קשר עם ההורים המודאגים, כמו חיילים רבים, שלחתי מכתב להוריי, בערך שבועיים אחרי פרוץ המלחמה ב- 20.10.1973. כתבתי להוריי שאני בסדר גמור וניסיתי להסביר להם את הסיטואציה, בכדי שלא ילחצו. שאלתי לשלומם ולשלום אחי רמי, וכתבתי להם שאני מתגעגע מאוד, ואוהב אותם. המלחמה הסתיימה ב24 באוקטובר 1973, וחזרתי בשלום הביתה.

הזווית האישית

שקד- נהניתי מאוד במהלך התוכנית. למדתי על מלחמת יום הכיפורים, על עברו של סבא, על שירותו הצבאי, וכמובן הכרתי אותו יותר, וביליתי איתו ביחד.

מילון

B.A כללי
תואר כללי מורכב מכמה קורסים, חלקם ליבה, וחלקם בחירה. התואר מאפשר לסטודנט ללמוד מה שהוא אוהב ומעניק לו אפשרות לרכוש ידע בכמה תחומים שמעניינים אותו. בנוסף, התואר מאפשר להתקדם ללימודי תואר שני בתחומים רבים ומעניק להם נקודות זכות לתארים שיותר קשה להתקבל אליהם.

ציטוטים

”אני זוכר שאחת לחודש הייתי שולח מכתב להוריי ומספר להם מה אתי, איך אני מרגיש ושואל לשלומם“

הקשר הרב דורי