מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מכתב מהרבי

הסבתא רבקה ונכדתה גולדי מתעדות
המכתב מהרבי
התרגשתי לקבל מכתב מהרבי בפרט כאשר מדובר בתוספת מיוחדת שנכתבה בכתב יד קדשו" - אומרת סבתא.

הנכדה גולדי שם טוב מתעדת את סיפורה של סבתה הגב' רבקה גופין.

סבתי, רבקה, נולדה בירושלים  בשנת תש"ז להוריה משפחת ברגמן. סבתי בחרה לספר לי על אירוע שריגש אותה במיוחד.

"לקבל מכתב מהרבי  זהו אירוע מאוד מרגש ומיוחד בפרט כאשר מדובר בתוספת מיוחדת שנכתבה בכתב יד קדשו" – אומרת סבתא. כזה דבר בדיוק ארע בשנת תש"מ, כשסבתי הייתה בת 34. ביום בהיר אחד היא קיבלה בדואר מכתב מניו יורק  שנשלח ממזכירות הרבי אל כפר חב"ד מקום מגוריה.

המכתב עסק בתשובה למכתב ששלחה סבתי לרבי הודות הולדת בנה, לוי יצחק דודי השישי במשפחתו – לאחר כל לידה סבתי הייתה שולחת מכתב הודעה ובקשת ברכה – אלא שהפעם, כעבור  שלושה שבועות מכתיבת המכתב, היא קבלה מכתב תשובה שהייתה מפתיעה במיוחד. בסיום המכתב נכתב קטע זה :"מפדיוני הנפש יקראו בלי נדר על הציון ויבשרו טוב"

סבתי מאוד שמחה על התוספת המיוחדת, אך בני המשפחה לא הבינו מה התכוון הרכי בתוספת זו? .

כעבור חצי שנה סבתי שמה לב שדודי לוי יצחק נתקף בחום גבוה והוא לא הגיב כרגיל, היא הזמינה באופן חריג רופאה הביתה והיא קבעה שיש לקחת את התינוק במהירות המידית לבית הרפואה, בהשגחה פרטית היה שם רופא מומחה לזיהוי חיידקים, ולאחר בדיקת דם בגב הוא קבע שזוהי מחלה הנקראת "קרום המוח" – מחלה קטלנית ומדבקת במיוחד.

רק עכשיו הבינו בני המשפחה, מה הרבי התכוון במכתב שנשלח לפני חצי שנה. בנסי ניסים דודי יצא מהמחלה – כעבור 18 ימי אשפוז (!). המכתב שקיבלו אז, הוא שחיזק אותם ונתן בהם את התקווה והכוח במשך כל התקופה הקשה.

כיום מכתב זה שייך לדודי, לוי יצחק שהוא עצמו כיום שליח בבית החולים "תל השומר", מכתב זה עבר במשפחה 2 דורות עד כה וערכו לא נמדד בגין גילו, אלא במה שהוא מבשר… כיום המכתב  משמש להקראה והתחזקות בעניין אמונת חכמים… ומה שנותר לנו זה להודות על "ניסים שבכל יום עמנו ועל נפלאותיך וטובותיך שבכל עת".

מכתב מהרבי

תמונה 1

הזוית האישית

סבתא רבקה: התרגשתי לקבל מכתב מהרבי בפרט כאשר מדובר בתוספת מיוחדת שנכתבה בכתב יד קדשו"

מילון

פ"נ
נקרא בקיצור פ"נ) הוא מכתב של חסיד לרבי מפעם לפעם, לעורר רחמים על נפשו. הציון הקדוש- לאחר פטירת חמיו בי' בשבט תש"י, נהג רבי מנחם מנדל לעלות באורח קבע לקברו[2]. מכתבי תשובתו לבקשות עזרה כללו פעמים רבות את המשפט "אזכיר על הציון"[3], דהיינו אזכיר לברכה בקבר הריי"צ.

ציטוטים

” "לקבל מכתב מהרבי זהו אירוע מאוד מרגש וזכות מיוחדת.“

הקשר הרב דורי