מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מכתב אהבה מהחזית בסיני במלחמת יום כיפור

בארכיון הקיבוץ
הורים צעירים במהלך המלחמה
"איך פעם לא ידעתי שלהיות אבא זה דבר יותר נחמד מלהיות ילד..."

סבא סשה כהן השתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם שיר. במהלך המפגשים סיפר סבא לשיר סיפורי מורשתו. ביחד ביקרו בארכיון קיבוץ כפר מסריק וחיפשו מסמכים ועדויות לסיפורים.

הנה מכתב שמצאנו בארכיון שכתב סבא סשה לעירית אשתו ושרית בתו, בתקופת מלחמת יום הכיפורים:

המכתב מהחזית 23111973

תמונה 1

"לשריתי ועירית שלומות ונשיקות !

אתמול קיבלתי את המכתב ובו שתי התמונות. אין צורך לספר, שהתמונות היו נהדרות. איזו "תיתי" נהדרת כולי ציפייה לימים שכולם יהיו מוקדשים לכן וזה יבוא, רק לא לדאוג יותר מידי. עירית, תתעזרי בסבלנות חמודה.

לא לחשוב יותר מידי, תתני לימים להגיד את שלהם ואני מקווה שהימים יביאו לנו בסופו של דבר רק דברים טובים. עירית תכתבי לי הרבה על הגוזלה שלי. איך פעם לא ידעתי שלהיות אבא זה יותר נחמד מלהיות ילד. בינתיים בנות שלי ,

שלום ונשיקות לכן ולכולם ממני האוהב סשה."

23111973
 
העשרה
מלחמת יום הכיפורים: "מלחמת יום הכיפורים החלה ביום הכיפורים, שבת, ה-6 באוקטובר 1973, שעה 14:00, במפתיע, בשתי התקפות רבות עוצמה: של הסורים ברמת הגולן ושל המצרים בחצי-האי סיני. המלחמה נמשכה 18 יממות, שהחלו בבלימה ישראלית, ואחר-כך בהתקפות-נגד ישראליות שהעבירו את הלחימה אל עומק שטחי האויב, ואילצו את המצרים, ובעקבותיהם גם את הסורים, לקבל הסדרי הפסקת-אש חדשים". 
תשע"ו

מילון

מלחמת יום כיפור
מלחמת יום הכיפורים החלה ביום הכיפורים, שבת, ה-6 באוקטובר 1973, שעה 14:00, במפתיע, בשתי התקפות רבות עוצמה: של הסורים ברמת הגולן ושל המצרים בחצי-האי סיני. המלחמה נמשכה 18 יממות, שהחלו בבלימה ישראלית, ואחר-כך בהתקפות-נגד ישראליות שהעבירו את הלחימה אל עומק שטחי האויב, ואילצו את המצרים, ובעקבותיהם גם את הסורים, לקבל הסדרי הפסקת-אש חדשים.

ציטוטים

”"איך פעם לא ידעתי שלהיות אבא זה דבר יותר נחמד מלהיות ילד..."“

הקשר הרב דורי