מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא שלמה – "רק על עצמי לספר ידעתי"

אני וסבא במפגש הראשון
זה החפץ היקר לסבא שהוא הביא למפגש
הקמת משפחה ומי היא משפחתי

בראשית העיניין עלי לציין … רק על עצמי לספר לא ידעתי 💖

שם פרטי "שלמה" על שם התנ"כי שלמה המלך. שם המשפחה "גרשוני" הוא שם מקורי מדורי דורות.

נולדתי בארץ כבן בכור להורים יוצאי רוסיה, אבי היה בוגר קורס הקצינים הראשון בצה"ל ונפצע במילחמת השיחרור בקרב בכפר מכבי של היום, אני גאה במשפחתנו שהם משושלת של חלוצים ובוני הארץ ומופעים במוזאון כפר תבור, כל נכדי מופיעים ברישומים כולל עופרי.

בילדותי אהבתי לקרוא ספרים ואהבתי מאד את סיפורי התנ"ך, ספרות מתח ובילוש. אהבתי לבנות דגמים של מטוסים מקרטון על פי מודלים אמיתיים ובקנה מידה, כמו כן אהבתי את הים ושחייה והשתתפתי בתחרויות של קרב רב וקרב 10 …

למדתי בפנימיה צבאית ושרתתי בחיל האוויר והייתי בין מקימי טייסת היסעורים, השתתפתי בפעילויות צבאיות רבות.

התחתנתי עם אנג'ליקה ונולדו לנו שלושה ילדים שהייתי מאוד גאה בהם: שחר הבכור, אלינור (טלי) האמצעית ואדם בן הזקונים. בני הבכור שחר הקים משפחה ונולדו לו 2 בנות, רותם ועופרי עמה אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי. אלינור הקימה משפחה ונולדו לה 2 ילדים קים וים.

היום אני מנהל חברה שהקמתי שעוסקת בתחום ההידראוליקה והפנאומטיקה, מזה שנים רבות עוסק בתחביב של בניה והטסת טיסנים ממונעים ומונחי רדיו (כמו מזל"טים) וצלילה. התחביב העיקרי שאני עוסק בו היום זה הצלילה וצילום תת ימי עם  תיעוד של הצלילה והנוף התת ימי ובעלי החיים הימיים.

אני אוהב את משפחתי, ילדי, והנכדים שלי.

הזוית האישית

סבא שלמה: תכנית מעניינת, שבה התאפשר להוסיף לידע של הנכדה  שלי על העבר והמורשת של המשפחה שלנו. המפגשים יצרו קירבה מחוזקת מעצם המידע שנחשף לנכדה שלא היה לה לפני כן. אהבתי את האווירה במפגשים, את הסקרנות של הנכדה והסיפורים של שאר המשתתפים. לדעתי, אין צורך לשינוי, הכל היה מהנה. אני אזכור את השמחה של הפגישות בין הנכדים והסבים והסבתות שהשתתפו בתכנית.

עופרי: אני מסכמת את ההשתתפות בתכנית שהיה לי כיף מאוד ונהנתי להיות ביחד עם סבי, וצחקנו המון. התקרבנו מאוד אחד לשנייה, והקשר התחזק. אני הכי אהבתי במפגשים שסבא בא אלי לכיתה ועשינו הכל ביחד. השינוי שהייתי משנה שהתכנית תתקיים כל השנה. אני אזכור הכל כי היה לי ממש כיף.

מילון

יסעור - מסוק
יסעור 2025 של חיל האוויר הישראלי CH-53 סי סטאליון (אנגלית: Sea Stallion, סטליון (סוס הרבעה) ימי) הוא השם הנפוץ למשפחת מסוקי תובלה כבדים מתוצרת חברת סיקורסקי האמריקנית. המסוק פותח תחילה עבור חיל הנחתים של ארצות הברית, ועם השנים נרכש גם עבור זרועות נוספות של הכוחות המזוינים של ארצות הברית ועבור הכוחות המזוינים של אירן, גרמניה, ישראל ומקסיקו. בחיל האוויר הישראלי מכונה המסוק "יסעור". ויקיפדיה

ציטוטים

”"רק על עצמי לספר לא ידעתי"“

הקשר הרב דורי