מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מישראל לקליפורניה

אני (עלמה) , דודי וקלאוס כשהיו בארץ
זה דודי כשהיה בן שלוש עשרה מניח תפילין
סיפורו של מכתב

שמי דודי בן עמי, נולדתי בישראל בעיר תל אביב בשנת 1948 עם קום המדינה.

שם אבי הוא עמיחי גם הוא נולד בארץ, ב-1911 בחיפה. שם אמי הוא אסתר  גם היא נולדה בארץ, ב-1926 בתל אביב. הדור שלי הוא דור שמיני בארץ בשושלת המשפחה.  גדלתי תל אביב של פעם, ויש לי זיכרונות יפים מהעבר.

כעת אני גר בביקרספילד שבקליפורניה, בארה"ב.

בייקרספילד (באנגלית: Bakersfield) היא עיר במדינת קליפורניה שבארצות הברית, בירת מחוז קרן, 180 קילומטר מלוס אנג'לס. העיר, המונה 347,483 תושבים על שטח של 372 קמ"ר, היא התשיעית בגודלה בקליפורניה, השלישית בגודלה במדינה שאיננה על שפת הים והעיר ה-51 בגודלה בארצות הברית. כלכלת העיר מבוססת על הפקה של נפט וגז טבעי ומינרלים כמו זהב ובוראט והפקת חשמל בתחנות כוח הידרואלקטריות וטורבינות רוח.(ויקיפדיה)

מכתב שהוא געגוע

אספר לכם  על מכתב שהעביר לי אדר בזמן שהיה בארץ ואני הייתי בקליפורניה-

המכתב נשלח מרמת גן,  לבייקרספילד שבקליפורניה. לאחר שקראתי, המכתב נשמר אצלי בקופסא, עם כל מיני מכתבים מהעבר. המכתב נשלח מאדר אבא של עלמה, אל סבא וסבתא, וגם אלינו דודי וקלאוס כמובן.

המכתב נכתב ב 1989 22.10  למכתב לקח להגיע בערך שבועיים, להגיע אלינו. אדר סיפר לנו במכתב  מה קורה אצלם, ואיך בבית ספר, ושהתחיל ללכת לחדר כושר וסיפר גם על בני המשפחה,  ועוד הרבה דברים שקורים בארץ.

הזווית האישית

עלמה -זכיתי להכיר ולדבר הרבה יותר מפעם עם סבא שלי, וזה היה לי כיף מאוד להיפגש איתו בזום, ולעשות את העבודה, וגם סתם לדבר.

מילון

שושלת
שושלת היא שורה של שליטים השייכים לאותה המשפחה, הנמשכת במשך דורות רבים. שושלת, העוברת בדרך כלל רק דרך הצאצאים הזכרים.(ויקיפדיה)

ציטוטים

”הדור שלי הוא דור שמיני בארץ בשושלת המשפחה. “

הקשר הרב דורי