מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מירושלים למעלה אדומים

הרב יצחק שילת
הנכדה שטרנא שילת
השתתפנו בבניין עיר חדשה בישראל, שהתחילה מגרעין קטן בשנת 1975 וכיום יש שם כ-50,000 תושבים, כן ירבו.

הנכדה שטרנא שילת מתעדת את סיפורו של סבה הרב יצחק שילת.

"נולדתי בירושלים בשנת 1946 שנתיים לפני קום המדינה להוריי יהודה ורבקה. בהיותי בגיל שנתיים התחוללה בארץ מלחמה, הייתה זאת מלחמת השחרור, במהלך המלחמה  נפלו פגזים רבים בירושלים. באחת ההפגזות חיי ניצלו בנס. מכיוון שהייתי תינוק זחלתי למרפסת שמבחוץ לבית, בחוץ התעופפו פגזים מכל עבר. לפתע אבא שלי משך אותי ברגלי לתוך הבית וכך ניצלו חיי.

למדתי בבית ספר "מעלה" עד לכיתה ט', ומכיתה ט' למדתי במספר ישיבות, בעיקר בישיבת "מרכז הרב" בירושלים. בשנת 1977. כשהייתי בן 30 הקמתי עם חברי – הרב חיים סבתו את ישיבת ההסדר "ברכת משה" במעלה אדומים. גרנו בעיר מעלה אדומים השוכנת בצפון מדבר יהודה ממזרח לירושלים. השתתפנו בבניין עיר חדשה בישראל, שהתחילה מגרעין קטן בשנת 1975 וכיום יש שם כ-50,000 תושבים, כן ירבו.

הנכדה שטרנא: לסבא היקר והאהוב!!!

ברצוני להגיד לך מילה אחת: תודה!

המצגת שהכנו בתכנית הקשר הרב דורי

הזוית האישית

הנכדה שטרנא: לסבא היקר והאהוב!!!

ברצוני להגיד לך מילה אחת: תודה! תודה על הסבלנות, תודה על היחס, תודה על הטרחה, תודה על ההשקעה, תודה על שנתת לי זכות להכיר את העבר של משפחתי!!!!! תודה על הכל! מעריכה ואוהבת שטרנא.

מילון

מעלה אדומים
היא התנחלות השוכנת בצפון מדבר יהודה, ממזרח לירושלים. העיר נקראת על שם היישוב המקראי מעלה אדומים, ועל שם מדבר אדומים המצוי באזור. רוב תושביה של העיר עובדים בירושלים הסמוכה[דרוש מקור]. העיר מיוחדת בקרבתה לחיים העירוניים של ירושלים מן הצד האחד ולשטחים הפתוחים של המדבר מן הצד השני. גובהה של העיר נע בין 540 מטר (מגדים) ל-400 מטרים (נופי הסלע). מעלה אדומים הוא היישוב המרכזי בגוש אדומים. הבתים הראשונים הוקמו בשנת 1975 במישור אדומים, והיישוב הוכר רשמית בשנת 1977.

ציטוטים

”זכיתי להיות ממקימי ישיבה ולהשתתף בהקמת עיר חדשה בישראל.“

הקשר הרב דורי