מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מחזון למציאות

עם נכדי אילי באחד המפגשים
בחוות הסוסים בגיל 14 עם רובה אויר
סיפור ההצלחה האישי שלי בעקבות סיפור ילדותי

שמי ציון, נולדתי ביבנה בבית החולים קפלן ברחובות. הדודים שלי, האחים של האימא, עלו לארץ בעליית הנוער, לאחר שנה הדודים שלנו מצאו לנו בית בנשר.

הסיפור מתחיל: אני הייתי הילד הראשון  במשפחה שנולד בארץ מהאחים, ובגלל זה קראו לי ציון.

גרנו בעיר נשר ולמדתי בבית ספר ייסודי ישורון ואחרי נולדו עוד 4 ילדים .היינו משפחה מרובת ילדים שמנתה עשרה אחים ואחיות.

בילדותי כילד ראיתי וחשתי את הקושי של ההורים  שלי לפרנס אותנו ולהלביש אותנו .

יחד עם זאת למרות המצב הכלכלי  הקשה הם עשו את זה בצורה הכי יפה ומכובדת שיש והעבירו לנו חינוך מעולה ,משמעת וטיפים לכל החיים .כמו כן ערכים חשובים כמו כיצד יש לנהוג בכבוד אחד לשני .

כשהייתי נער היה לנו בנשר מועדון אשכול (מועדון טכני) בו היינו נפגשים  לאחר הלימודים  בביתה ספר עם כל השכונה והחברים והיינו עושים פעילויות ספורט, חוגי מלאכה, בנינו יכטות והיינו משתתפים בתחרויות ארציות. בילדותי גדלנו בחווה של סוסים פרות עופות ועוד, עד שהגענו לגיל צבא התגייסנו  חבריי ואני לגולני גדוד 13.

תמונה 1
בתקופת שירותי הצבאי בגולני

בתקופת ילדותי חוויתי את המצב של ההורים וחלמתי שבסוף השרות הצבאי לבנות עסק שיצליח וישלים את כל המחסור. ואכן כך היה דבר !הצלחתי בגיל צעיר לבנות עסק מצליח מאוד. בניתי וילה גדולה, מכוניות וגידלתי ילדים שקיבלו כל מה שצריך לילד. סגרתי מעגל של נושא  שהעיק עליי בילדותי.

תמונה 2
בחוות הסוסים
תמונה 3
חייל בגולני גדוד 13

טיפ לחיים:

*להצלחה  בחיים בכל תחום שאדם עוסק  בו, הוא צריך וחייב לעמוד במילה שלו!

הזוית האישית

ציון: המפגשים בפרויקט הקשר הרב דורי ריגשו אותי מאוד. לא הפסדתי אפילו מפגש אחד .כלכך נהנתי מהנכד, להיות איתו ביחד, לחזור אל הילדות וכלכך נהנינו. היה לי כייף בביקור לבית התפוצות. במפגשים הרגשתי שאני חוזר אל ספסל הלימודים .נהנתי לפגוש את שאר המשתתפים ואת המורה המובילה את התכנית. אילי: היה לי כייף לבלות זמן איכות עם סבא. התפלאתי לגלות סיפורים חדשים שלא ידעתי קודם על סבא וזה קירב אותי אל סבא יותר.

מילון

נחלת הכלל
זמין לכולם--דואג לכולם עוזר לכולם ופנוי לכולם בכל הנושאים .

ציטוטים

”להצלחה בכל נושא שאדם עוסק צריך וחייב לעמוד במילה שלו- אמינות יושר ודייקנות“

הקשר הרב דורי