מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מושבת צרעות? לא בבר המצווה שלי!

פעילות יצירה משותפת לחנוכה
בבר המצווה שלי
אני זוכר, את ההתרגשות שלי ושל משפחתי.

כבר בפסח התחלתי ללמוד את הפרשה ואת ההפטרה לקראת הבר מצווה שלי שנערכה בקיץ בחודש תמוז בשנת התשכ"ח

לקראת הבר מצווה היו הכנות רבות אשר להם נלוו רגשות רבים. אני זוכר, את ההתרגשות שלי ושל משפחתי. ההכנות כללו חיפוש וקנייה של ביגוד, תפילין, ציצית, סידור המקום בו נערכה המסיבה וציוד כדי לארח את האורחים והמוזמנים.

המקום היה במועדון השכונתי שהיינו צריכים לנקות ולערוך אותו. למזלנו הרע התגלה בו קן צרעות שהיינו צריכים להתמודד עמו בזמן הניקיונות, זה לא היה פשוט, נעקצנו ונאלצנו להזמין כוורן כדי לטפל בצרעות ולהיפטר מהן.

בחגיגת הבר-מצווה שלי עם הורי

תמונה 1

הגיעו אורחים משפחה וחברים והיה מאוד שמח, למחרת בבוקר הובילו אותי לבית הכנסת בשירים והרעיפו עליי סוכריות עד שהגענו לבית הכנסת שם הנחתי ציצית ותפילין ועליתי לתורה. קראתי את הדרשה שעליה עמלתי לרוב. לאחר סיום התפילה הובילו אותי בשירים עד לביתי שם ישבנו כל המשפחה וכמובן שדאגו לתעד לרוב את המאורע וצילמו אותי עם התפילין והטלית. לאחר מכן יישבנו לאכול ארוחת בקר חגיגית.

באותו ערב גם בת דודתי התחתנה לכן הרבה מוזמנים לא הופיעו לבר מצווה שלי.

זה קרה כי לא היו דרכי תקשורת זמינים וחשיבה כלל מערכתית כמו היום. לבסוף נחגגו שני האירועים. אני זוכר את החשש והפחד שלא יגיעו לבר המצווה שלי מול ההתרגשות והשמחה אותה חוויתי.

העשרה

הפטרה: "ההפטרה היא קטע מספרי הנביאים שנהוג לקרוא בציבור בבית הכנסת בשבתות, במועדי ישראל, ובחלק מהקהילות גם בתעניות ציבור במנחה, לאחר סיום קריאת התורה".

תשע"ה 2015

מילון

"הפטרה"
ההפטרה היא קטע מספרי הנביאים שנהוג לקרוא בציבור בבית הכנסת בשבתות, במועדי ישראל, ובחלק מהקהילות גם בתעניות ציבור במנחה, לאחר סיום קריאת התורה

ציטוטים

”"תפסת מרובה לא תפסת"“

הקשר הרב דורי