מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מורשת משפחת טביב

על עץ בפארק הירקון אחרי טיול אופניים
סבא שלי בהמתנה לצניחה ליד המטוס
תרומתו של צה"ל ליצירת המשפחה

הסיפור שלנו מתחיל לפני כ-100 שנים…

היום לפני כ- 50 שנים נוצר גשר חדש, גשר אלנבי שם נפגשנו אילנה ואני בצלאל טביב, בזמן ששנינו משרתים בשרות צבאי סדיר.

אילנה מירושלים ואני מהוד השרון, הייתי עולה אליה לירושלים שלוש פעמים בשבוע. אבי היה אומר לי בחיוך  "אבותינו היו עולים לרגל שלוש פעמים בשנה והבן שלי שלוש פעמים בשבוע". היה ברור שמהר מאוד נתחתן וכך היה.

נולדו גבי רונה ואדם: גבי הבכור הוא אבא של מורן הנכד הראשון שלנו. גבי ושירי ההורים של מורן הכירו גם הם בצבא, שניהם קצינים ששירתו באותו בסיס. לימים יצא גבי לשרת בשרות הביטחון והגיע לגשר אלנבי-סגירת מעגל.

והנה היום אני מספר למורן נכדי, על המשפחות שעלו לארץ מן התפוצות.

סבא אבא רפאל, אבא של סבתא אילנה לחם למען שחרור ירושלים יחד עם אחיו ואביו. הם נלקחו בשבי הירדני וחזרו לירושלים בעסקת חילופי שבויים. כעבור מספר שנים, הוזמנו על ידי חוסיין מלך ירדן לביקור בארמון המלך, ביקור מרגש וחוויה יוצאת דופן. הם עברו להתגורר בירושלים המערבית בשנת 1967 חזרה העיר העתיקה לידי ישראל.

סבא רבא סעדיה טביב, הגיע להוד השרון ובמרחק של כ – 100 מטר מהבית שלו, יצא להגן על הגבול שם הכיר את סבתא ברכה שהביאה אוכל לחיילים בעמדות.

כבר כשהיה מורן בן ארבע, ידע שהוא רוצה ללכת בעקבותם של הלוחמים במשפחה ואמר שגם הוא רוצה להגן על המדינה ולהיות צנחן כמו סבא צלי ואבא גבי. סבא צלי אמר לו: "כשתגדל, יהיה שלום כבר לא יהיו מלחמות".

תמונה 1

הזוית האישית

מורן אביב: נהנתי מאוד מהישיבה עם סבא שלי ולמידת הסיפור.

מילון

גשר אלנבי
מעבר גבול עם ירדן

ציטוטים

”אם יש לי מטרה אז צריך להתמיד “

הקשר הרב דורי