מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מה הקשר בין מנהל לאחות

סבתא שלי, סבא שלי ואימא שלי באוקראינה.
סבתא שלי בביקור באוקראינה.
מקרה שקרה לסבתא שלי שעזר בהמשך לאנשים נוספים.

סבתא שלי בחרה לספר לי על מקרה שקרה לה בבית הספר שעזר לאחר מכן לעוד מספר אנשים.

סבתא שלי הייתה בכיתה ט' והיו במחזור שלה שתי כיתות ט': ט'1 ו-ט'2. סבתא שלי למדה בכיתה ט'1 וחברה שלה למדה בכיתה ט'2. כל הציונים שלה היו טובים חוץ ממקצוע אחד, היסטוריה. היו לה 2 שיעורי היסטוריה בשבוע שאותם העביר המנהל של בית הספר שלה. בסוף המחצית הוא הזמין אותה לשיחה ובשיחה הוא אמר לה שיש לה ציונים טובים מאוד אבל שבהיסטוריה הציונים שלה הם נמוכים יותר. סבתא שלי אמרה לו שהיא לא כל כך מתעניינת במקצוע הזה ולכן היא כנראה לא מצליחה בו. לאחר מכן המנהל אמר שהוא יחשוב על פתרון לבעיה הזאת.

מאז השיחה הזאת, בכל שיעור היסטוריה המנהל היה שואל את הכיתה, מה נשמע? איך אתם מרגישים? ולאחר מכן הוא היה בודק שיעורי בית והוא היה בודק את סבתא שלי ראשונה. סבתא שלי לא תמיד ענתה תשובות נכונות וזה היה מביך אותה. המנהל הזה לימד גם את ט'2 היסטוריה. חברה של סבתא שלי סיפרה לה לאחר בית הספר שהמנהל נכנס לכיתה, שאל כרגיל מה נשמע? איך אתם מרגישים? ואז הוא בדק שיעורי בית. ואז הוא אמר: "ווילקוב לריסה תתחילי ראשונה". ואז החברה של סבתא שלי אמרה לו שלריסה לא בכיתה הזאת ואז המנהל אמר לה: "אל תנסי לעבוד עליי" ואז כל הכיתה צחקה.

וככה זה היה קורה כל פעם והוא היה מתבלבל כל הזמן בין הכיתות. ואז בשיעור היסטוריה ב-ט'1, המנהל שאל: "לריסה וויליקוב כאן?" בשביל לוודא שהוא לא התבלבל שוב. סבתא שלי ענתה לו: "כן אני כאן" ואז כרגיל הוא בדק אותה ראשונה והיא ענתה נכון. ומאז, היא התחילה ללמוד יותר טוב ולחזור על החומר בבית בגלל שהיא הייתה מתביישת לטעות מול כל הכיתה. ואז, בסוף המחצית השנייה המנהל שוב הזמין אותה לשיחה ואמר לה שהציונים שלה מאוד השתפרו.

לאחר כמה שנים, סבתא שלי למדה בבית ספר לאחיות והיא למדה בכיתה שעסקה בפרמקולוגיה שזהו תחום במדעי הרוקחות שעוסק בפענוח של מנגנוני פעולה של תרופות. השמות של התרופות, הקבוצות והסוגים היו באנגלית ולטינית. סבתא שלי הצליחה בנושא הזה והיא נבחרה להיות האחראית של הכיתה. בכיתה הזאת, היו עוד 3 אחיות שהתקשו בנושא הזה ואז המורה של הכיתה פנתה לסבתא שלי ואמרה שאם זה יימשך ככה אז הן לא יוכלו להמשיך ללמוד בכיתה הזאת. ואז, סבתא שלי סיפרה לה על הסיפור עם המנהל והציעה למורה לשאול אותן בכל שיעור שאלות על הנושא. המורה עשתה כך והאחיות התחילו ללמוד בצורה טובה יותר והצליחו בכיתה. בסוף המורה הודתה לסבתא שלי על כך שהיא עזרה לשאר האחיות להצליח.

סבתא שלי עד היום זוכרת את הסיפור הזה ונזכרת במה שהיא למדה ממנו.

בהתחלה, חשבתי שהמנהל היה קשוח מדי אבל בסוף הבנתי שהייתה לו כוונה טובה ושהוא באמת עזר מאוד לסבתא שלי.

הזוית האישית

ניקה: מהסיפור הזה למדתי מוסר השכל, למדתי שלפעמים אם אתה מרגיש שמישהו מנסה להכשיל אותך בכוונה, יכולות להיות לו כוונות טובות שמאוד יעזרו לך. ובנוסף למדתי שיטה חדשה שיכולה לעזור לי ללמוד טוב יותר וגם למדתי שלפעמים, דברים שעוזרים לך יכולים לעזור גם לאנשים אחרים ולכן תמיד חשוב לעזור לאנשים שמתקשים בנושא מסוים ולתת להם שיטות נוספות להצלחה.

מילון

פרמקולוגיה
תחום במדעי הרוקחות שעוסק בפענוח של מנגנוני פעולה של תרופות.

ציטוטים

”"סבתא שלי למדה בבית ספר לאחיות והיא למדה בכיתה שעסקה בפרמקולוגיה"“

הקשר הרב דורי