מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מהשוליים למרכז ובחזרה

סבא דויד והדחנה שירה
זאת תמונה של דויד שהיה בן 6-7
הישרדות היום יומית גרמה לרצון עז להצלחה כלכלית ולהיות מסוגל לעזור לאחר.

בשכונה שבה גדלתי רוב התושבים היו אנשים פשוטים משפחות ברוכות ילדים בני מגוון של עדות ולמרות זאת החינוך שקיבלו ילדי השכונה היה של עזרה בין אחד לשני. לא היו פערים כלכליים כמעט, האבות עבדו כשכירים במקצועות  כגון פועלי בנין, נגרים ודואר. האמהות  היו עקרות בית שטיפלו בילדים. לאחר שאימי חלתה  ואבי לא הצליח לתפקד  עם חמישה ילדים נאלצתי לחפש דרכים לשרוד את היום יום, בעזרת שכנים  חברים  ומזכירת בית הספר שידעו על מצבי דאגו לארוחות מידי פעם  וגם להביא לי בגדים.  

במיוחד התחברתי למשפחתו של חברי שמוליק בודגוב הוריו דינה ויום טוב .רוב ילדותי הרגשתי חופשי להיכנס לאכול אצלם ואפילו קיבלתי מתנות מידי פעם.

לאחר הצבא התחתנתי עם עמליה אישתי ונולדו לנו ארבע בנות מקסימות ומאוד מחונכות ומצבי הכלכלי היה טוב מאוד. אישתי ובנותיי עובדות בקהילה ועוזרות הרבה לקשישים, משפחות מצוקה  ולילדים חריגים.

ברוב החיים הבוגרים עבדתי קשה לפרנס את המשפחה ולהגיע לרווחה כלכלית.

לאורך כל חי השתדלתי לרכוש ערכים יהודים  וישראלים שורשיים וכמובן להעביר לבנותיי  ולנכדיי.

לפעמים כשפוגשים אדם או ילד או מבוגר לא לשפוט את התמונה הראשונה שרואים.

כל אחד הוא סיפור שבתנאים מסוימים הם דומים וגם שונים כולנו שווים. אירוע שמח יכול לשנות חיים.

אך גם אירוע עצוב יכול לתת לנו פרופורציות להמשך החיים. גם כשאתה הכי עצוב בעולם יש עצובים ממך. תמיד יש מישהו  שזקוק לעזרתך .לפעמים הוא מתבייש הוא לא יודע איך?  לכן חשוב שרואים מצב שאנחנו יכולים לתרום בו, לתת מתן בסתר להקרין אהבה ואכפתיות ולא לעמוד מהצד. כשרואים עוולות לנסות לעזור כי אם לאחר רע בסוף זה יפגע בנוספים וגם בך.

בגיל חמישים נפגעתי בתאונה והפכתי לחסר ישע. הבנתי כמה החיים שבריריים והחלטתי שכשאני אבריא אני אחפש לי מקומות לעזור למוגבלים ולמשפחות מצוקה. גם בריאותית, גם כלכלית וגם חברתית. כיום אני נמצא בעבודות טיפול באוכלוסייה של בעלי פיגור שכלי ברצף האוטיסטי ואני עוזר להם בהתנהלות היום יומית. אני מקווה שהצאצאים שלי יראו בי דוגמה טובה. כילד שגדל בתנאים מאוד קשים יכול להצליח להתקדם בחיים, ותמיד לדעת שהחיים הפכפכים – דבר טוב שאנו עושים היום ישפר את החברה שבה אנו חיים כך שחשוב לעשות טוב, הרע מגיע מעצמו.

סרטון תמונות- בקישור.

תשע"ו

מילון

מתן בסתר
לתת לבן אדם מצרכים או מתנות שהוא לא יודע מזה כדי לא להביך אותו

ציטוטים

”לפעמים בשביל לעזור ולתת אסור שידעו מזה.“

הקשר הרב דורי