מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מהעיניים של עובדת חברת חשמל

שער כניסה ראשי חברת חשמל
שער כניסה אורות רבין
ורד אריה מספרת על חברת חשמל

במסגרת מפגשי תכנית הקשר הוב דורי סיפרה ורד אריה את סיפורו לתלמידים: אופק גואטה, אסף בוזגלו, ערד דניאלי. ורד אריה סיפרה על עבודתו בחברת החשמל:
 
ורד מספרת: התחלתי לעבוד בחברת החשמל, בשנת 1999. עבדתי כמדריכה במרכז המבקרים. תפקידי היה לספר על חברת החשמל, תחנות הכוח ויצור תהליך החשמל בישראל. עבדתי בתפקיד זה שלוש שנים בחברת החשמל. עבדתי שמונה שעות ביום. היו ימים בהם ביקרו הרבה אנשים במרכז המבקרים ואז עבדתי קשה יותר. העבודה הייתה מאוד מעניינת.
 
סדר היום שלי כמדריכה במרכז מבקרים התחיל בשעה 7:00 בבוקר. עסקתי בתיאום תאריכים ושעות הדרכה לקבוצת של מבוגרים ותלמידים. כמו כן, עסקתי בהדרכתם בימים שבהם עסקתי בארגון והפקת אירועים גם בתחנות הכוח השונות בארץ. לעיתים יום העבודה שלי הסתיים בשעות של הלילה, בדרך כלל סיימתי את העבודה בשעה 16:00.  
 
 העשרה
"מאז היווסדה ועד היום חברת החשמל מקימה תשתיות מייצרת, מוליכה ומספקת חשמל לכ 2.6 מעליון לקוחות. חברת החשמל מספקת את רוב החשמל הנצרך במשק הישראלי".
 
"היא חברה ממשלתית וציבורית, המייצרת חשמל ומספקת אותו לכל מגזרי המשק בישראל וברשות הפלסטינית. כ-99.85% ממניות החברה מוחזקות בידי הממשלה. פעילותה כוללת ייצור חשמל, הולכה, הַשׁנָאָה, חלוקה, אספקה ומכירת החשמל ללקוחות. החברה נוסדה ב-29 במרץ 1923 על ידי פנחס רוטנברג, ומובילה את משק החשמל בישראל מאז ועד היום. על אף שמדובר בחברה בבעלות המדינה – המשאבים הנחוצים לפיתוח משק החשמל מגויסים על ידי החברה ממקורות עצמיים ובאמצעות גיוסי הון בישראל ובחו"ל, ואינם ממומנים מתקציב המדינה, אך מקבלים ערבות ממשלתית". ויקיפדיה
 
תשע"ו

מילון

אורות רבין
אורות רבין היא תחנת הכוח הגדולה בישראל

חברת החשמל
מאז היווסדה ועד היום חברת החשמל מקימה תשתיות מייצרת, מוליכה ומספקת חשמל לכ 2.6 מעליון לקוחות. חברת החשמל מספקת את רוב החשמל הנצרך במשק הישראלי

חברת החשמל לישראל
חברת החשמל לישראל היא חברה ממשלתית וציבורית, המייצרת חשמל ומספקת אותו לכל מגזרי המשק בישראל וברשות הפלסטינית. כ-99.85% ממניות החברה מוחזקות בידי הממשלה. פעילותה כוללת ייצור חשמל, הולכה, הַשׁנָאָה, חלוקה, אספקה ומכירת החשמל ללקוחות. החברה נוסדה ב-29 במרץ 1923 על ידי פנחס רוטנברג, ומובילה את משק החשמל בישראל מאז ועד היום. על אף שמדובר בחברה בבעלות המדינה - המשאבים הנחוצים לפיתוח משק החשמל מגויסים על ידי החברה ממקורות עצמיים ובאמצעות גיוסי הון בישראל ובחו"ל, ואינם ממומנים מתקציב המדינה, אך מקבלים ערבות ממשלתית.

ציטוטים

”תחנות הכוח“

הקשר הרב דורי