מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מדלנה מספרת על חייה

תמונה שלי (המספר) עם מדלנה
החתונה של מדלנה עם בעלה
מדלנה שילוב נזכרת בילדות

מדלנה נקראה על שם סבתה, מדלנה הוא שם חיבה למדלן. שם משפחה מקורי לפני הנישואין: בני. מדלנה נולדה בבולגריה בתאריך 6.7.1947, היא חוגגת יום הולדת במסעדות ומקומות בילויים. היא בת יחידה, ומדלנה מוסיפה כי קשה מאוד להיות בת יחידה. היא גדלה בישראל. בגיל שנה וחצי עלתה לארץ עם המשפחה, היא הייתה קטנה והיא לא זוכרת הרבה. המשפחה עלתה בהתחלה לבית ליד ואחר כך הגיעו למחנה עולים. לאחר מכן עברו למחנה מגדיאל. היא עלתה עם המשפחה. בחרו עבורם את מקום מגוריהם, המשפחה של מדלנה לא בחרה בעצמה. אירוע מיוחד שאירע בילדותה הוא מות אביה, מדלן הייתה בת 9. היא מתארת בית של עולים חדשים עם קושי קליטה וקושי בפרנסה.

בילדותה שיחקה משחקים ברחוב: חמש אבנים, חבל, בנו מחנה. שיחקה עם חברות והיא מכירה את המשחקים האלו גם היום. היא אהבה את צביקה פיק ואלביס פרסלי. כיום היא כבר לא שומעת את השירים האלו. שומעת מוזיקה אבל לא ספיציפית. מדלנה גדלה במגדיאל, הייתה ילדה מופרעת. היא למדה במגדיאל עד כיתה ד׳. בכיתה ד׳ היא עברה ללמוד בביה״ס דוד ילין ובכיתה ח׳ הייתה בגורדון. תיכון היא למדה בתל אביב במרכז מורים מוסמכים, שנה אחת למדה שם. זו הייתה שנה רגילה בלי דברים מיוחדים, היא למדה רק עם בנות. מדלנה לא עשתה צבא כי התחתנה. מדלנה זוכרת את מלחמת סיני, מלחמת ששת הימים, מלחמת כיפור, לבנון א׳ ב׳, מלחמת המפרץ וכל המבצעים. היא פחדה מאוד מהתוצאות. בהתחלה היה פחד בארץ ואחר כך מתח. היא עבדה בחברת ביטוח בארץ. זה היה המקצוע שנדרש בזמנים האלו. היא נהנתה מאוד ממנו. מגיל 15 עד גיל 67 עבדה בתחום זה. כיום היא ממלאת מקום ונקראת ע״פ הצורך.

מדלנה הכירה את בעלה מחברים משותפים, הם התחתנו בשנת 1966, היא הייתה בת 19 ובעלה היה בן 21. החתונה הייתה בבית כנסת מרום ישראל. כיום מדלנה היא פנסיונרית וחברה במועדון הותיקים. יש לה בנות ובן, כולם חיים בארץ. מהם יש לה עשרה נכדים, היא רואה אותם פעם בשבוע. את החגים חוגגים עם הילדים. יום העצמאות ופורים החגים האהובים עליה. השמחה בהם הופך אותם לאהובים עליה. משפחתה נוהגת לאכול מאכלים מיוחדים בחגים. מדלנה נסעה לחו״ל וביקרה בארה״ב, אירופה, סין, תאילנד ומצרים. הביקורים הם לרוב לשם נופש, ללמוד עולם. תחביביה הם טלויזיה ומפגשים חברתיים. סדר היום שלה כיום הוא: בבוקר היא במועדון, בצהרים מנוחה, אחר הצהרים מפגש חברים ובערב היא צופה בטלויזיה. היא לא אמצה מנהגים חדשים לאחרונה.

מדלנה ביום חתונתה

תמונה 1

הזוית האישית

חי: היה מאוד מאוד כיף לתעד את חייה של מדלנה.

מילון

מגדיאל
מגדיאל היא אחת מארבע המושבות המרכיבות את הוד השרון. מגדיאל אוחדה בשנת 1964 עם רמת הדר, רמתיים וכפר הדר ליצירת הוד השרון. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”לימודים זה מרכיב חשוב מאוד“

הקשר הרב דורי