מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מגבעתיים ליודפת

ביקור אצל הנכדים
צילום המחזור שלי
תחנות בחיי סבתי: גבעתיים, הקיבוץ והחיים ביודפת

שלום, שמי אלישבע מגריל. נולדתי וגדלתי בגבעתיים.

בזמנו, גבעתיים הייתה מועצה, וכשהיא הייתה בת עשר, היא הפכה לעיר קטנה. היא הייתה עיר מאוד כפרית והרבה משפחות עבדו בחקלאות. היו לנו פרדסים ורפתות. זה היה מקום קטן עם מעט מכוניות. אנחנו גרנו בבית קטן עם קומה אחת על הקרקע. היתה לנו גינה ואפילו עץ מנגו. היתה לנו הרגשה של כפר והרבה חופש.

בילדותי שחקתי כל מיני משחקים של בובות. כמו כן החברים שלי ואני, היינו משחקים בחוץ, במשחקיי חוץ לדוגמא: מחבואים והרבה סוגי תופסת. הייתה תופסת שנקראת תופסת בית חולים, כל פעם שתופס נוגע במישהו, התופס מחליט באיזה איבר אסור לו להשתמש.

בעלי ואני הכרנו בדירת סטודנטים, בירושלים, ושנינו גרנו בה. בהתחלה לא היה בינינו קשר, ואז יום אחד רוני (בעלי) היה חולה, ולא הרגיש טוב, והתעלף. טפלתי בו והצלתי אותו, ומאז הפכנו להיות החברים הכי טובים. אחרי שסיימנו את הלימודים, נסענו ביחד להודו ונפאל, היינו שם חצי שנה ביחד, ואז חזרנו לקיבוץ של רוני, משמר הנגב, ושם התחתנו.

לפני שעברנו לגור ביודפת, היא הייתה מקום מאוד שונה משאר הישובים. יודפת קמה בגלל רעיון של מורה, שלימד את הקבוצה שהקימה את יודפת, כשהם היו עוד בתיכון, הוא חשב, שיישוב צריך להיות עם קשר חזק בין האנשים, שאנשים צריכים לעסוק ביהדות וברוחניות, בנוסף לדברים הרגילים. אני פגשתי את הרעיונות שלו כשהייתי בתיכון. בתל אביב הייתה קבוצה שדיברה על הדברים האלה, ואני הצטרפתי אליה. בחופשת הפסח של כיתה י"ב, באתי לבקר ביודפת בפעם הראשונה בחיי, ומאוד התחברתי מאוד למקום. כשנגמר החופש, התגייסתי לצבא ושנים רבות לא חשבתי על יודפת. כשנולד בני הבכור גדי, היתה בקיבוץ לינה משותפת, אנחנו רצינו שהוא יגדל אצלנו בבית,  ואז נזכרנו ביודפת, וראינו שזה מקום טוב לגדל את ילדינו.

כשעברנו ליודפת, היה לנו תינוק קטן בן חודש וחצי, הגענו לחברים שאירחו אותנו, וגדי היה בעגלה המפוארת שקניתי לו. לפני שעברנו ליודפת גרנו במשמר הנגב, ושם הכל שטוח ואילו ביודפת, הכל היה תלול. אני עוד לא ידעתי שאפשר לנעול את העגלה, ויצאנו החוצה לראות את הגינה. עזבתי את העגלה ופתאום ראיתי את רוני בעלי, והחבר שלו רצים מהר כדי לתפוס את העגלה.  למזלנו היה שיח גדול בסוף הירידה, והתינוק התהפך ונפל על השיח, זה היה מאוד מבהיל אך הוא יצא ללא פגע.

 סבא וסבתא עם נועם

תמונה 1

הזווית האישית

נעם: מאוד נהנתי לעבוד עם סבתא שלי ולמדתי עליה דברים חדשים, שלא הכרתי לפני העבודה בתוכנית הקשר הרב דורי.

מילון

יודפת
יוֹדְפַת הוא מושב שיתופי הנמצא בגליל התחתון, צפונית לאתר בו הייתה מצויה העיר הקדומה יודפת, 22 ק"מ דרום מזרחית לעכו ו־9 ק"מ צפונית לציפורי. שייך למועצה אזורית משגב. ויקיפדיה

ציטוטים

” למזלנו היה שיח גדול בסוף הירידה והתינוק התהפך ונפל על השיח, זה היה מאוד מבהיל אך הוא יצא ללא פגע“

הקשר הרב דורי