מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מבלגיה ועד נשר

רבקה עם שון וגלעד בבית הספר גלילות.
תמונת מחזור בית ספר גלילות בעבר
עליה לבד ארצה באוניה וניסיון האימוץ שלי

מחוואסה לבן דור

כשפרצה מלחמת העולם השנייה הייתי בת שנתיים, המשפחה שלי ירדה מבלגיה לצרפת ולכן אינני זוכרת כל כך את הסיפור, אך אימי סיפרה לי שלקחו את אבי  הנאצים והוא נספה בשואה. אחרי שנגמרה המלחמה, עלינו  מדרום צרפת  למרכז צרפת למוסד בשם ווזון ובסוף עליתי בעזרת המוסד עם אוניה לארץ ישראל לבד בלי המשפחה. אמי התחתנה שוב עם אבי החורג ונולדו לי אח ואחות. כשאימי הגיעה לארץ  לקחו אותי מהמוסד והגעתי עם משפחתי  לישוב ששמו "חוואסה" כיום שכונת בן דור. ולמדתי בבית הספר גלילות ובאותו זמן אבי היה המורה הראשון בבית הספר גלילות. אחרי שגמרתי את הלימודים התגייסתי לצבא. שם שירתי ארבע שנים, בחיל הים והשתחררתי כרב סמל. התחתנתי עם שמואל רייניש, וגרנו בבן דור, נולדו לנו שני ילדים, בן בשם יערי ובת יעל, גם הם למדו בבית הספר גלילות.

שמואל ריניש, – פארק שמואל לזכרו של בעלי 

שמואל בעלי, נבחר כראש מועצת נשר ושירת 11 שנים כראש מועצה. שמואל נפטר לפני שבע שנים ועל שמו נקרא פארק שמואל

shmuel_raynish_the_fifth_towns_head_of_the_town_nesher

בתי יעל גם גרה בנשר, ברמות יצחק וגם הילדים שלה למדו בבית הספר גלילות. בית הספר העממי שהיה בבניין ערבי והרסו  והעבירו לבניין החדש בית ספר גלילות, במקום הזה הרסו את הבניין הערבי ובנו בניין חדש שהיום הוא מת"נס.

לאחר המלחמה

אחרי מלחמת העולם השנייה שהיתי בצרפת במוסד שבו היו ילדים .ילדים שניצלו מהמלחמה והיו ללא הורים. משם עליתי לארץ ישראל. הייתי ילדה בת שמונה. באוניה פגשתי מישהו שיצא לצרפת לחפש את האחיין שלו עליתי לארץ ללא הורים, לבד, הגעתי לארץ לפני מלחמת השחרור ולקחו אותי לכפר בתיה ברעננה וגרתי שם שנה וחצי עד שאמא שלי הגיעה לארץ. באוניה שאיתה עליתי פגשתי אדם ולאחר שהועברתי לכפר בתיה (מוסד לילדים), אדם זה היה מגיע לכפר בתיה בכל יום שישי ולוקח אותי אליו הביתה לשבת, הוא רצה לאמץ אותי עד שנודע לו שיש לי אמא ואינני יתומה. לאחר שנודע לו הוא ניתק קשר ולא פגשתי אותי מאז, ניסיתי לחפש אותו לפני שנים רבות אך לא הצלחתי וחבל. לאחר שאימי הגיעה לישראל נודע לי שיש לי אב חורג והם לקחו אותי אליהם וגרנו בישוב בשם חוואסה שהיום זה בן דור בנשר. אז גם התחלתי ללכת לבית הספר בבן דור (היום בית ספר גלילות) והמורה שלי היה אבא שלי – (המורה הובל)

קישור לסרטון


 

הזוית האישית

שון מיקיטיאנסקי וגלעד אלפרין: למדנו על רבקה רייניש שהיא אדם מעניין, עברה הרבה הרפתקאות בחייה והרבה טרגדיות ובעיות. חלק מחייה היו עצוב וחלק היו שמח. מאוד נהנו משיתוף הפעולה שלה.

מילון

חוואסה
שכונה בנשר בעבר, נקראת היום בן-דור

ציטוטים

”פארק שמואל בנשר לזכרו של שמואל בעלי, ראש מועצת נשר בה שירת 11 שנים כראש מועצה“

הקשר הרב דורי