מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מבאיה בלנקה למעון לעולים חדשים בלוד

סבתא שולמית והדר
סבתא שולמית בחתונתה
דרך ברזיל ואיטליה

נולדתי בארגנטינה בעיר באיה בלנקה, Bahia Blanka בשנת 1938

באיה בלנקה (בספרדית: Bah?a Blanca) היא עיר נמל בדרום-מערב פרובינציית בואנוס איירס שבארגנטינה. היא שוכנת בסמוך לשפך הנהר נפוסטה לאוקיינוס האטלנטי. בשנת 2010 התגוררו בה כ-300 אלף נפש. פירוש השם באיה בלנקה בספרדית הוא "מפרץ לבן", והוא נובע מהמלח המכסה את הקרקע שמסביב לחופי המפרץ שבסמוך לו שוכנת העיר. שמו של המפרץ ניתן לו בידי פרדיננד מגלן, שעבר באזור במהלך מסע בשליחותו של מלך ספרד, קרל החמישי בשנת 1520, בחיפוש אחר מעבר לאוקיינוס השקט"

באיה בלנקה

תמונה 1

עליתי ארצה מארגנטינה בגיל 29, נשואה פעם שנייה, עם 3 ילדים: הבכורה מרים, האמצעית נורית והקטן אלי. לבעלי הראשון קראו חורחה ולשני אוסקר.

הגענו באוניה איטלקית בהפלגתה האחרונה. ההפלגה הייתה אמורה להימשך 7 ימים, אך המסע נמשך חודש כי עצרנו בברזיל ובאיטליה בשל שביתת עובדים. מאיטליה לישראל טסנו במטוס; בני, אלי, בכה במשך הטיסה כולה.

כאשר עליתי לישראל הגענו ללוד ל"מעון לעולים חדשים", כך קראו למקום. שהינו שם שלושה חודשים. מלוד עברנו לגבעתיים לשנתיים ולאחר שנתיים נולד בני האחרון רונן.

תשעה חודשים לאחר הולדת רונן עברנו לקיבוץ החותרים.

קיבוץ החותרים – "החותרים הוא קיבוץ של התנועה הקבוצית המאוחדת השוכן בחלקו הצפוני של מישור חוף הכרמל, סמוך לטירת כרמל ומשתייך מוניציפלית למועצה האזורית חוף הכרמל. ראשיתו של הקיבוץ בשנת 1942, בפלוגת עבודה שקבעה משכנה בקריית חיים. "

תמונה 2

בקיבוץ החותרים עבדתי כמטפלת וכטבחית והייתי גם אם הבית של בית הספר התיכון "מעגן מיכאל". לאחר מכן ביקשו ממני לנהל בית סיעודי קטן, שהמבוגרים של הקיבוץ יטופלו בו.

אהבתי מאוד ילדים ודאגתי לאמץ ילדים כדי שיהיה להם או לי טוב.

 תשע"ד

מילון

conventillo
בית חדרים, כלומר מעין בניין, אלא שבמקום דירות יש חדרים בודדים בלבד.

קיבוץ החותרים
החותרים הוא קיבוץ של התנועה הקבוצית המאוחדת השוכן בחלקו הצפוני של מישור חוף הכרמל, סמוך לטירת כרמל ומשתייך מוניציפלית למועצה האזורית חוף הכרמל.

באיה בלנקה
באיה בלנקה (בספרדית: Bah?a Blanca) היא עיר נמל בדרום-מערב פרובינציית בואנוס איירס שבארגנטינה. היא שוכנת בסמוך לשפך הנהר נפוסטה לאוקיינוס האטלנטי.

ציטוטים

”העבר כבר ברח, העתיד עוד לא הגיע, תחיה את ההווה עם כל הלב“

הקשר הרב דורי