מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לימודים או ציונות?

אני ואמי בפארק הלאומי.
אמי בבולגריה.
אמי בתור ילדה לא הרגישה אנטישמיות, כולם אהבו אותה, העריכו מאוד.

אמי, ששמה ולריה יעקובוב, נולדה ב- 14.7.1978 בסמרקנד שבאוזבקיסטן (ברית המעוצות לשעבר). אמי הבכורה ויש לה 3 אחיות. אחותה הקטנה נולדה בארץ. ברוסיה למדה בביה"ס מעורב (ילדים מכל מיני דתות, רוסים, מוסלמים, סינים, יהודים). היו לה הרבה חברים וחברות. איתם הייתה מבלה גם אחה"צ, היו עושים שיעורים יחדיו, משחקים בביתם ובבית חברותיה. בדרך חזרה מהביה"ס הבנים היו סוחבים את התיקים של הבנות. בחגים, כמו יום האישה הבינלאומי היו בנות מקבלות פרחים וכרטיסי ברכה מבנים. כבר מגיל שבע, התחילה לשחק טניס. הייתה משתתפת בתחרויות שונות, הייתה נוסעת עם קבוצת נוער ליעדים שונים ברחבי רוסיה. יש לה הרבה מדליות וגביעים. בביה"ס הייתה בין התלמידים המצטיינים. אמי בתור ילדה לא הרגישה אנטישמיות, כולם אהבו אותה, העריכו מאוד. כשמשפחתה החליטה לעזוב את רוסיה ולעלות ארצה, היה לה מאוד קשה להיפרד מחבריה מביה"ס ומהשכונה. היא זוכרת שביום האחרון שלה בביה"ס חברה טובה שלה רצה אליה שכבר הייתה בשער ביה"ס ונתנה לה חיבוק ונשיקה גדולה.

היא הייתה בת שתיים עשרה כשעלתה לארץ עם כל משפחתה בשנת 1990, בעקבות עלייה המונית של יהודי ברית המועצות לשעבר.
יחד עמם עלתה גם סבתה בשם מירה ז"ל, אשר הייתה כמו אמא בשבילה. אמי מאוד אהבה את סבתה (אמה של אמא). סבה של אמי נפטר עוד לפני שאמי נולדה, הוא היה פרופסור לרפואת עיניים, לכן סבתה הייתה גרה קרוב לבית הוריה של אמי. היא טיפלה באימא שלי ואחיותיה. היא עזבה את עבודתה כרופאה לטובת נכדיה. היא נפטרה לפני כ-6 שנים בשנת 2007. סבא וסבתא מצד אביה נפטרו גם הם לפני שאמי נולדה, סבתא הייתה עקרת בית וסבא סגן ראש העיר, כאשר נפטר, אביה של אמי היה בן חמש.
ביום הראשון שלה בביה"ס בארץ היה טיול לכיתתה, מבחינתה זו הייתה קבלת פנים מאוד יפה. היא למדה בביה"ס דתי בפתח תקווה, כלומר למדה עם הבנות בלבד. בתחילה, רוב הזמן למדה באולפן בתוך בית הספר ורק בשיעורי חשבון ואנגלית נכחה בכיתה.  

גם בארץ המשיכה לשחק טניס, להשתתף בתחרויות ואפילו הייתה תקופה שאימנה קבוצות לילדים קטנים להנאתה. את בית הספר סיימה עם בגרות מלאה במגמת כימיה. בעלת שני תארים: הראשון בקרימינולוגיה וסוציולוגיה, אשר למדה בבר אילן. השני במנהל עסקים, אשר סיימה במכללת אונו. כיום עובדת בתור חשבת שכר בבנק אגוד. במהלך לימודיה לתואר ראשון הכירה את אבי.

מילון

אנטישמיות
המושג אנטישמיות משמש לציון שנאת יהודים בלבד.

ציטוטים

”כשמשפחתה החליטה לעזוב את רוסיה ולעלות ארצה, התקשתה להיפרד מחבריה מביה"ס.“

הקשר הרב דורי