מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לזכרו של עופר שוורץ 1970 – 1996

עפרי שיטרית ורותי שוורץ
רותי שוורץ בילדותה
עופר שוורץ, בנה הבכור של רותי, טייס יסעור בצבא קבע, נהרג בתאונת מסוק במדבר יהודה
העלייה לארץ:
הורי חיו ברומניה ולאחר המלחמה הלכו לתנועת נוער בשם "הכשרה", בה הכשירו את הצעירים לחיים בארץ ישראל. שם הם הכירו והתחתנו. כאשר אימי נכנסה להריון איתי, הם הגיעו באוניה לחיפה, אך הבריטים החזירו אותם למחנה מעצר בקפריסין ושם אני נולדתי בחודש אוקטובר 1948.
בחודש ינואר 1949 עלינו לארץ באוניית  פאן יורק.
תמונה 1
השירות הצבאי:
בגיל 18 הייתי אמורה להתגייס אך אבי לא כל כך רצה שאלך לצבא כי חשש שאתקלקל, לכן ביקש מהמנהל במקום עבודתי שיפנה לצבא ושיגיד שאני נחוצה מאוד במקום עבודתי ושישחררו אותי מהשרות. הצבא לא שיחרר אלא דחה לשנה. בגיל 19 התגייסתי ושירתתי בקרייה בחיל כללי במת"ש בהנהלת חשבונות.
תמונה 2
בית ומשפחה:
כאשר הגענו לארץ גרנו בבית דגן, בבית של ערבים שברחו במלחמת השחרור ושם חייתי עד לכיתה ב'. לאחר מכן עברנו לשיכון המזרח בראשון לציון ושם סיימתי את לימודי בבית ספר היסודי. בגיל 16 עברנו לראשון לציון. נולדה לי אחות כאשר הייתי בת 6 ואח כאשר הייתי בת 11.
ילדים: התחתנתי ב- 20.01.70 ובתאריך 14.12.70 נולד בני בכורי עופר. ב-  14.12.72 נולדה ביתי ענת, שהיא אמא של עופרי, וב- 16.10.76 נולד בני הצעיר- חן. ילדי הם בבת עיני וגידלתי אותם עם הרבה אהבה ומסירות. לא עבדתי והייתי איתם בבית עד שהבן הצעיר הלך לבית הספר.ענת וחן נישאו והקימו בית.נולדו לי 4 נכדים יקרים ואהובים.-עופרי,דניאל, יהונתן ועומרי, המסיבים לי הרבה אושר ושלווה.
תמונה 3
התאונה:
בתאריך 31.03.96 בני בכורי עופר, שהיה טייס יסעור בצבא קבע, נהרג בתאונת מסוק במדבר יהודה. עופר היה אמור להינשא 5 חודשים לאחר מכן. עופר היה ילד מאוד סקרן ובחור טיפוסי. דאג מאוד לאחיו הקטנים וגם לי עזר בבית. הוא שיחק מגיל 7 עד גיל 17 כדורסל במכבי ראשל"צ. היו לו הרבה חברים בבית הספר ומחוצה לו. עופר אהב את המשפחה וכולם מאוד אהבו אותו. הוא אהב לטייל ברחבי הארץ, עם חברים טייל גם בצפון וגם בדרום. הם היו נוסעים בטרמפים וישנים בשטח. עופר למד בעין הקורא עד כיתה ח' ולאחר למד בבית ספר "אורט" ברחובות. שם סיים י"ג כטכנאי אלקטרוניקה. עופר גויס לחיל אויר כטכנאי אלקטרוניקה, אך החליט להתנדב לקורס טייס. הוא התקבל לקורס וסיים אותו כנווט מסוקים. עופר שירת בבסיס פלמחים ולאחר מכן עבר לשרת בתל נוף. עופר אהב מאוד את הטייסת ואהב לטוס. כולם אהבו אותו בטייסת, היה אחראי על יסעור 2000-השבחת המסוק וגם היה אחראי על התרבות בטייסת. הוא היה מארגן את כל המסיבות ואת הטיולים, היה הבמאי וגם השחקן.
תמונה 4
 
תמונה 5
תמונה 6
הנצחה:
הנצחנו את עופר שלנו דרך "קרן קיימת לישראל", הקמנו מצפור נוף וחורשה לזכרו בהר תנופה ביער צרעה בדרך לירושלים. לאחר מותו ארגנו משחק כדורסל בין קבוצתו בימי ילדותו כאשר שיחק במכבי ראשון לבין חבריו מהטייסת וחילקנו מדליות לכולם.  ארגנו יחד עם מכבי ראשון צעדה לזכרו ביער צרעה במצפור נוף. ואף כתבנו ספר על חייו.
תמונה 7

מילון

פרימוס
כלי להרתחת דודי כביסה

ציטוטים

”חייבים לסיים את כל האוכל מן הצלחת בגלל שיש רעב בעולם.“

הקשר הרב דורי