מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

להתחבר עם השונה ממך

רוני, נכדתי המאומצת לתוכנית ואני
אני בגיל 17 בארץ ישראל
עבודה מול אסירים ביטחוניים

שלום שמי אלימלך, אני בן 70, גר בהרצליה, אבא לחמישה ילדים, סבא לשלוש עשרה נכדים וסבא רבא לשלושה נינים.

עליתי ארצה בשנת 1962 ממרוקו. הפלגנו ממרוקו לצרפת ומצרפת לישראל. כשעלינו ארצה גרתי בבית שאן, למדתי בבית ספר, התגייסתי לצבא לגולני ולאחר מכן התחלתי לעבוד. כשהייתי צעיר עבדתי כסוהר בכלא.

אני הייתי נחשב לסוהר דומיננטי, אשר מקפיד על הכללים ולכן כולם כיבדו אותי. פעם אחת, ניגש אליי אסיר ביטחוני ידוע, ממוצא ערבי, עם ביטחון עצמי גדול וטען שהוא לא מפחד ממני. אני עניתי לו ברוגע, שהוא באמת לא צריך לפחד ממני סתם, ללא סיבה. האסיר ניסה לגרום לי לריב איתו, ובאותו רגע שהוא סיים לדבר איתי, הוא התחיל לצעוק ולהתעצבן, ניסה לגרום לתגרה, אבל אני נשארתי רגוע ולא התפתיתי. בערב, דיברתי עם המפקד שלי והסברתי לו את כל מה שהאסיר עשה. ובאותו רגע החלטתי להתנהג מולו באופן ההפוך ממה שהוא מצפה. החלטתי להתקרב אליו ולרכוש את אמונו, להיות סובלני אליו. החלטתי לעזור לו להשתנות והתחברתי אליו ולאט ראיתי איך הוא נרגע. האסיר עבד בכביסה וברגע שהבגדים שלו היו אמורים לחזור לחדר, אני תמיד הייתי מגהץ אותם בשבילו. הייתי מביא לו תמונות ועיתונים במתנה, כדי שיעביר את הזמן ולבסוף, אני יכול לומר שהפכנו לחברים.

תמונה 1

לאחר מכן, עבדתי כמציל במהלך  שמונה שנים בסחנה – גן השלושה ואז פגשתי את אשתי ומאז אנחנו בהרצליה. נולדה לנו הבת הבכורה, ג'ני, אחר כך נולדו גם בתנו חיה, דודו ושי ואחרון אילן הקטן. הקמתי חברת הובלות וכיום אילן הבן הקטן שלי מנהל אותה. היום אני גר בפנטהאוז מרווח, כל הילדים התחתנו וכרגע יש לנו שלושה עשר נכדים ושלושה נינים.

המסר שלי לדורות הבאים הוא לעמוד על דבריהם, לכבד אחרים, לעזור לאחרים ולדאוג להם גם אם לא כל כך מחבבים את הבן אדם. תמיד תזכרו לעבוד קשה בשביל להרוויח תוצאות טובות.

תמונה 2
ילדיי בבר מצווה של בני האמצעי

 

הזוית האישית

אלימלך: המסר שלי לדורות הבאים הוא להיות רגועים, לכבד את הזולת ולתת כבוד למבוגרים ולהורים. אני חושב שתכנית הקשר הרב דורי, היא תכנית נהדרת ולומדים בה הרבה דברים כגון: התמצאות במחשבים, התחברות עם ילדים צעירים ועוד…. אני התנדבתי להשתתף בתכנית ו"אימצתי" ילדה, שאני לא מכיר כי סבא וסבתא שלה לא יכלו להגיע, ועכשיו אני מרגיש שבמקום 13 נכדים יש לי עכשיו 14 נכדים♥

רוני: אני מאוד אוהבת את התכנית הזו ואני מאוד נהנית בה. סבא וסבתא שלי לא יכלו להגיע ולכן קיבלתי מתנדב ואני ממש שמחה על כך. קיבלתי מתנדב מדהים ומעניין וממש כיף ללמד אותו ולהיות איתו. כל שיעור מחדש למדנו על נושא אחר וכל פעם מחדש אלימלך הגיע עם סיפור מעניין חדש. גם אני למדתי ולא רק לימדתי וזה מאוד העשיר לי את הידע.

מילון

אסיר ביטחוני
אסיר הכלוא בשל עבירה הכרוכה בפגיעה בביטחון המדינה או במניעים לאומניים.

ציטוטים

”תמיד תזכרו לעבוד קשה בשביל להרוויח תוצאות טובות.“

הקשר הרב דורי