מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לא לשכוח להודיע לאימא

אני בגיל חמש עם סבתי בפארק
תכנית הקשר הרב דורי בבית הספר עירוני ז', באר שבע
הסופה באוקראינה והאימא שלא ידעה איפה ילדיה?

שמי עידן בונקין, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא שלי איבגניה גרנט. סבתא איבגניה נולדה בשנת 1955 לבית משפחת וייזברג, בעיר דנייפרו שבאוקראינה. זוהי היא העיר השלישית בגודלה באוקראינה. היא בירת מחוז דניפרופטרובסק. העיר נמצאת על גדות נהר הדנייפר ומפה קיבלה את שמה.

סבתא מספרת המקרה שקרה לה ולאחיה:

"זה היה עוד יום חורפי וקר בדנייפרופטרובסק שבאוקראינה. המון שלג בחוץ וקר מאוד ואנחנו היינו צריכים ללכת לבית ספר. קמתי בבוקר ולא כל כך רציתי ללכת לבית הספר, כי היה מאוד מאוד קר וגם הרגשתי לא כל כך טוב. אימא שלי הסכימה לבסוף והשאירה אותי בבית. גם אחי הקטן גנדי נשאר באותו יום בבית.

נשארנו היינו אז בערך בני 15, במהלך היום היינו רעבים ורצינו לאכול משהו וראינו שלא היה מה לאכול בבית כי אמא הייתה בעבודה. לבשנו על עצמנו הרבה שכבות של בגדים, כדי שלא יהיה לנו קר ויצאנו החוצה. החלטנו ללכת לבקר את סבא וסבתא שלנו וגם כדי שנוכל לבוא ולאכול אצלם. רק דבר אחד שכחנו, מה ששכחנו זה להודיע לאימא שלנו שיצאנו מהבית בינתיים בחוץ השתוללה סופה….

אימא שלנו נשארה בעבודה עד שעה מאוחרת, בגלל הסופה היא לא יכלה לצאת, היא חיכתה עד שהסופה תיגמר ואנחנו  בינתיים היינו אצל סבתא:.

כשאימא חזרה הביתה היא מצאה בית ריק! היא לא מצאה אותנו בבית ודאגה מאוד. היא לא ידעה מה לעשות? רק לאחר כחצי שעה בערך חזרנו הביתה. אימא חיבקה אותנו חזק ובהתרגשות וכמובן חזרה ואמרה לנו שלהבא נדע שאם אנחנו הולכים לאיזה שהוא מקום, שנזכור להגיד לה זאת לפני שהיא יוצאת לעבודה  כדי שהיא שלא תדאג.

הזוית האישית

איבגניה: אני זוכרת אירוע זה בחיוך, דווקא צחקתי מהמקרה הזה, כי לא חשבתי שאמי תבהל כל כך.

 

מילון

דנייפרו
דניפרו (אוקראינית: Дніпро -‏ IPA‏: [dɲiˈproˌ]; רוסית: Днепр או Днипро) היא העיר השלישית בגודלה באוקראינה, ובירת מחוז דניפרופטרובסק. העיר שוכנת על נהר הדנייפר, שהעניק לה את שמה. העיר, שאוכלוסייתה מונה 1,049,000 תושבים, היא אחד המרכזים התעשייתיים של אוקראינה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”זה היה עוד יום חורפי וקר בדנייפרופטרובסק שבאוקראינה.“

הקשר הרב דורי