מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חוה אקירוב מספרת על אבא שלה

זאת חוה
חוה ורפאל
אבא שלי היה אדם מאוד חזק

שמי חוה אקירוב, נולדתי בשנת 1944 לבית משפחת טאוב בתל אביב. השנה אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר "דרך הילד" יחד עם רפאל ברטל, במפגשים סיפרתי על אבי.

אבא שלי היה אדם מאוד חזק ובצעירותו היה מתאגרף… כשהנאצים הרביצו לאביו הוא לא יכול היה לראות זאת, הוא התערב ויצא להגנת אביו והיכה את הקצין הגרמני. בעקבות האירוע אמו אמרה לו שהוא חייב לברוח כדי שהגרמנים לא יתפסו אותו.

אבי נאלץ לברוח, הוא ברח לרוסיה. ברוסיה עצרו אותו ושלחו אותו למחנה עבודה בסיביר לשלוש שנים. במחנה העבודה בסיביר התנאים היו מאוד קשים ורבים לא שרדו. מתוך 300 איש שהיו במחה בסיביר, שרדו כ – 30 אנשים בלבד והוא, אבי היה ביניהם. בהמשך כשיצא ממחנה העבודה בסיביר המשיך לנדוד ולאחר מכן הוא התגייס לצבא הבריטי. כשהיה בצבא הבריטי באחד מהמבצעים הוא הוצב בעיראק ומעיראק הוא ברח והצליח להגיע לישראל.

הזוית האישית

רפאל: לחוה יש סיפורים מאוד מעניינים והיה מאוד כיף לעבוד איתה. חוה היא אישה מאוד מעניינת. גם הסיפור על אביה היה מעניין אך גם הסיפורים שלה מעניינים. היא אשה מאוד פעילה, היא עובדת, נוסעת, תמיד מעודכנת בהכל, מטפלת, ובכלל מדהימה. היה נהדר לעבוד איתה.

חוה ואני עושות סלפי – בתכנית הקשר הרב דורי

תמונה 1

 

מילון

איגרוף
באיגרוף ספורטיבי מודרני המתחרים עוטים כפפות מרופדות ("כפפות איגרוף"), מגנים על שיניהם באמצעות מגן שיניים ומתחרים בתוך זירה במסגרת חוקים מוגדרים היטב. באיגרוף חובבני (ספורטיבי, שאינו מקצועני), בתחרות שאינה אולימפית, המתאגרפים חובשים גם כובעי מגן מרופדים. ויקיפדיה

ציטוטים

”״אסור לזרוק אוכל״“

הקשר הרב דורי