מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לא היה לנו שפע ולא היינו מפונקים

אתי עם נכדתה מאי
ביום חתונתי עם אשר

שמי אתי פרץ. נולדתי בשנת 1952 בישראל בבית חולים הקריה בתל אביב.

הורי עלו מסוריה בשנת 1935, הם הגיעו לארץ ישראל במונית מסוריה לירושלים. הם אמרו שהם נוסעים לירח דבש וברחו לישראל. אחרי שעלו, גרו בירושלים 10 שנים בלי חשמל. הם השתמשו בעששית, (מנורה קטנה שעזרה לראות דברים בחושך).

בירושלים נולדו להם 5 ילדים.לאחר 10 שנים הם עברו לתל אביב ושם אני ואחותי נולדנו.

גרנו בשכונת יד-אליהו בתל אביב, החיים בבית היו לא קלים כי היינו 7 ילדים והצפיפות הייתה קשה אבל היה כיף כי היו חוויות בגלל שגרנו כל הילדים בשני חדרים.

מכיוון שלא הייתה טלוויזיה ומחשבים כמו היום, הייתה שכונה וכולם היו משחקים בחוץ ביחד בחמש אבנים, קלאס, מחניים, והיינו אוספים מפיות יפות ועטיפות זהב ושמים בתוך אלבום.

גם בתל אביב החיים לא היו קלים, אומנם היה חשמל אבל לא היה מקרר חשמלי. היה רק מקרר שצריך לשים בו קרח, וכך היינו מקררים את האוכל. בגיל 8-9 היו שולחים אותי להביא קרח למקרר והייתי עושה זאת בלי התנגדות.כאשר הייתי מביאה קרח היינו שמים אותו למעלה בכדי שיקרר את כל המצרכים שיש בפנים.

היינו ילדים מאוד טובים כי לא היה לנו שפע ולא היינו מפונקים כמו הילדים של היום.

בילדותי למדתי בבית ספר דתי שקראו לו מודיעים והיינו רק בנות בבית הספר. למדתי בבית ספר דתי כי הורי היו דתיים ורצו לתת לנו מסגרת דתית.לאחר 8 שנות לימוד בבית ספר יסודי למדתי בתיכון דתי במשך שנתיים.

בגיל 16 התחלתי את עבודתי הראשונה כפקידה במשרד של עורכי דין.

בבילוי לפני החתונה

בבילוי לפני החתונה

הייתי עצמאית יותר וקניתי לעצמי בגדים יפים ובאחד הימים הכרתי את בעלי אשר, שהייתה לו חנות בגדים.לאחר שנה התחתנו ושנה לאחר מכן נולדה ביתנו אורית.

היינו הורים צעירים ושאפתנים מאוד. לאחר שנתיים נולד משה ומיד לאחר מכן נולדו שני בנים תאומים מוטי וליאור.לאחר 10 שנים נולדה בת הזקונים נטע.

הזמן עבר הילדים גדלו ואנחנו הזדקנו מעט. הילדים התחתנו.הראשונה הייתה אורית עם שי בעלה ונולדו להם 4 ילדים: ירין, ירדן, איתי וליאללאחר כמה זמן משה התחתן עם נטלי ונולדו להם ארבעה בנות מקסימות: מאי, שחר, עדי והילה.מוטי התחתן עם מיטל ונולדו להם 3 בנות ובן: אגם, טל, שני ולירון.ליאור התחתן עם רינת ונולדו להם 2 בנות ובן: נועה, מיקה ודניאל.נטע הקטנה התחתנה עם יוסי ונולדו להם שני ילדים חמודים ומתוקים: נועה ואושר.

בחודש הבאה אני חוגגת עם בעלי אשר 40 שנות נישואים ואני מתכננת מסיבה עם כל המשפחה.

מילון

עששית
מנורה קטנה. פתילה טבולה בנפט, בתוך כלי מזכוכית, שמדליקים אותה והאור מאיר בחושך.

עטיפות זהב, זהבים
דפים בצבע זהב שבהם היו אורזים ממתקים. היו ילדים שאספו את הדפים בדוגמאות וגוונים שונים

ציטוטים

”הצפיפות הייתה קשה אבל היה כיף כי היו חוויות“

הקשר הרב דורי